
Consum
Francezii de la Renault declară că Renault Symbioz are un consum mediu, în regim WLTP, de 4.7 l/100 km. Din fericire, cifra aceasta este foarte aproape de realitate.
În toată această perioadă, consider că am folosit Symbioz aproape la fel de mult în oraș cât și în afara lui. La viteze de autostradă, consumul variază între 6.5 și 7 l/100 km, în timp ce pe drumuri naționale am avut un consum mediu de 5.7 l.
Vreau să menționez că nu sunt neapărat cel mai bun atunci când vine vorba de mers economic. Nu în sensul că sunt vreun vitezoman, chiar n-am luat niciodată o amendă pentru viteză. Dar nu sunt genul care apasă lent și treptat pedala de accelerație sau care se gândește mereu la mers eficient. Cu siguranță, valorile de consum pe care le-am obținut puteau fi mai mici.
Cel mai mulțumit de alegerea ta vei fi când mergi cu Symbioz în oraș. În mediul urban, am avut un consum cuprins între 4.5 și 5 l/100 km. Încă o dată, acest sistem hibrid de la Renault arată cât de eficient este.
Clar, pentru că Symbioz se află în segmentul C, are o mulțime de rivali. Dar noi am scurtat lista destul de mult, pentru că vrem să luăm în calcul modele hibride. Astfel, am adus în discuție două modele japoneze.
Începem, în ordine alfabetică, cu Honda ZR-V, primul model testat de mine pentru Automarket. Cei de la Honda au declarat că ZR-V are un consum mediu de 4.5 l/100 km. Al doilea model luat în calcul este Toyota Corolla Cross, care are un consum mediu oficial de 5.3 l/100 km.
Interesanta masina. Dar nu inteleg de ce modelele de volum trebuie sa fie oferite doar cu puteri mici. Strica cumva sa existe si o motorizare care sa faca suta in vreo 8 secunde si nu in 10,6? Chiar nu mai are nimeni nevoie de putere si dinamica, ci doar de eficienta si dotari multe? Si daca la Renault e asa, la Dacia e nenorocire. Acolo, in afara de sitemele hibride de pe Duster si Bigster (la fel de anemice si alea, bineinteles) mai vezi doar benzinare mici in 3 cilindri si nu numai turbo, ci chiar ASPIRATE!!! In curand motoarele de drujba puse pe masini o sa fie la ordinea zilei :-(