
Performante
Cum spuneam, Symbioz este un model care se concentrează foarte mult pe ideea de eficiență și economie. Astfel, nu putem să avem așteptări prea mari când vine vorba de performanțe.
Așa cum am menționat mai sus, avem de-a face cu un sistem hibrid, care are la bază un un motor pe benzină de 1.6 litri cu 4 cilindri. În total jonglăm cu 143 de cai putere și un cuplu de 250 Nm.
Toate acestea ne spun că Symbioz face sprintul de la 0 la 100 de km/h în 10.6 secunde, iar viteza maximă este de 170 km/h.
Exact ca la capitolul consum, luăm în calcul pentru rivali motorizările asemănătoare, dacă există. Prin urmare, Honda ZR-V are un motor pe benzină de 2 litri cu 4 cilindri. Sistemul hibrid este diferit aici, deoarece avem de-a face cu un ciclu Atkinson.
Nu detaliez, doar trebuie să știți că la Honda motorul termic acționează strict ca un generator. În total, avem 184 de cai și un cuplu motor de 315 Nm. Pentru a ajunge la 100 de km/h, Honda are nevoie de 7.8 secunde, iar viteza maximă este de 175 km/h.
Pentru Toyota Corolla Cross am ales versiunea hibrid cu un motor termic de 1.8 litri. În total, Corolla Cross are 140 de cai putere și un cuplu motor de 185 Nm.
În ciuda faptului că puterea și cuplul sunt mai mici decât la Symbioz, Corolla este mai sprintenă. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 9.9 secunde, iar viteza maximă este tot de 170 km/h.
Interesanta masina. Dar nu inteleg de ce modelele de volum trebuie sa fie oferite doar cu puteri mici. Strica cumva sa existe si o motorizare care sa faca suta in vreo 8 secunde si nu in 10,6? Chiar nu mai are nimeni nevoie de putere si dinamica, ci doar de eficienta si dotari multe? Si daca la Renault e asa, la Dacia e nenorocire. Acolo, in afara de sitemele hibride de pe Duster si Bigster (la fel de anemice si alea, bineinteles) mai vezi doar benzinare mici in 3 cilindri si nu numai turbo, ci chiar ASPIRATE!!! In curand motoarele de drujba puse pe masini o sa fie la ordinea zilei :-(