
Interior
În proporție de peste 90% interiorul lui Symbioz este identic cu ce vezi pe Arkana sau Captur. Pot să înțeleg asta din punct de vedere al tăierii costurilor de producție, dar personal aș fi vrut altceva. Dacă tot se află între Captur și Austral, ca poziționare, aș fi vrut să văd mai multe elemente pe care le găsești pe Austral.
Prin habitaclu o să găsești câteva zone neprietenoase, cu plastice dure. Din fericire, mâna ta va ajunge destul de rar prin aceste zone. La nivelul superior al bordului și al ușilor ești întâmpinat de materiale moi.
Noi am avut de-a face cu echiparea Esprit Alpine care aduce în habitaclu o mulțime de detalii interesante. Aici mă refer la drapelul Franței pe bord, logo-ul Alpine pe scaune, cusături contrastante albastre pe scaune și pe centurile de siguranță, și culorile Alpine pe volan.
Când vine vorba de spații de depozitare, Symbioz se descurcă foarte bine. Selectorul transmisiei este pus pe o „consolă centrală plutitoare”, iar asta înseamnă că sub selector ai doar spații de depozitare. Pe lângă două suporturi de pahare ai și o zonă specială pentru depozitarea cheii.
Torpedoul este amortizat și destul de încăpător, în timp ce cotiera este mai mult decât generoasă. Chiar și așa, deschiderea este îngustă, astfel că dacă vrei să iei ceva de pe fundul cotierei te vei simți ca atunci când vrei să iei ultimele chipsuri dintr-o cutie Pringles. Ai pățit și tu asta, nu-i așa?
Până la viteze de 110-120 de km/h, nu prea auzi un zgomot la rulare. Motorul termic nu are intervenții gălăgioase, dar vei auzi destul de tare vântul pe autostradă.
Cel mai mult mi-a plăcut că mașina mea de test a avut plafonul panoramic Solar Bay, pe care îl poți avea în schimbul a 1.500 de euro. Practic, atunci când te deranjează razele soarelui, plafonul se poate transforma din transparent în opac. Chiar poți face în așa fel încât să fie jumătate transparent și jumătate opac.
În spate, locul pe banchetă este decent. Eu am 1.85 și am avut loc la picioare. La cap eram la limită, dar am avut și acel plafon panoramic care a mai tăiat din spațiu. Dar în Symbioz spațiul din spate e relativ. Asta pentru că bancheta spate culisează pe o distanță de 16 centimetri.
Standard, portbagajul are un volum de 492 de litri, dar dacă mutăm bancheta la maxim în față, obținem un volum de 624 de litri. Cu bancheta spate rabatată ai la dispoziție 1.582 de litri.
Comparativ, Honda ZR-V oferă un spațiu de 380 de litri, în timp ce Toyota Corolla Cross are un volum al portbagajului de 414 litri.
Interesanta masina. Dar nu inteleg de ce modelele de volum trebuie sa fie oferite doar cu puteri mici. Strica cumva sa existe si o motorizare care sa faca suta in vreo 8 secunde si nu in 10,6? Chiar nu mai are nimeni nevoie de putere si dinamica, ci doar de eficienta si dotari multe? Si daca la Renault e asa, la Dacia e nenorocire. Acolo, in afara de sitemele hibride de pe Duster si Bigster (la fel de anemice si alea, bineinteles) mai vezi doar benzinare mici in 3 cilindri si nu numai turbo, ci chiar ASPIRATE!!! In curand motoarele de drujba puse pe masini o sa fie la ordinea zilei :-(