
Siguranta
Precum fratele Captur, Symbioz a obținut 4 stele la testele de siguranță Euro NCAP. Protecția adulților a fost notată de inginerii Euro NCAP cu 73%, iar protecția copiilor a primit un punctaj de 80%.
Pentru protecția pietonilor, belgienii de la Euro NCAP i-au acordat lui Symbioz 76%, iar sistemele de siguranță au primit un calificativ de 69%. În afară de nota de la protecția adulților, restul de procentaje sunt identice cu cele primite de Captur.
Cum îi stă bine unei mașini noi, Symbioz are o mulțime de sisteme de asistență și siguranță. Totuși, ce îmi place cel mai mult la Symbioz este butonul din stânga volanului pe care e desenat o mașină într-un cerc.
Știți deja că toate sistemele se activează automat atunci când pornești mașina. La mulți producători, pierzi destul de mult timp să le dezactivezi de fiecare dată deoarece trebuie să intri în multe meniuri.
Cei de la Renault au creat un meniu special unde selectezi care sisteme să rămână active și care nu, atunci când apeși acest buton. Așa că la Symbioz e foarte simplu. Te urci la volan, pornești mașina, apeși pe acel buton și treaba e gata.
Interesanta masina. Dar nu inteleg de ce modelele de volum trebuie sa fie oferite doar cu puteri mici. Strica cumva sa existe si o motorizare care sa faca suta in vreo 8 secunde si nu in 10,6? Chiar nu mai are nimeni nevoie de putere si dinamica, ci doar de eficienta si dotari multe? Si daca la Renault e asa, la Dacia e nenorocire. Acolo, in afara de sitemele hibride de pe Duster si Bigster (la fel de anemice si alea, bineinteles) mai vezi doar benzinare mici in 3 cilindri si nu numai turbo, ci chiar ASPIRATE!!! In curand motoarele de drujba puse pe masini o sa fie la ordinea zilei :-(