Consum
La fel ca-n cazul oricărui hibrid plug-in, capitolul consum trebuie disecat în mai multe diagrame, în funcție de unde rulezi și apoi în funcție de cât de plină e bateria când rulezi.
Dacă umpli bateria lui XC60 Polestar Engineered acasă sau la birou, te târăști agale în traficul bucureștean și faci asta de 5 ori pe săptămână, ai toate șansele să uiți unde-s benzinăriile. Nu oferă prea multă autonomie electrică - vreo 20-30 de kilometri, în funcție de trafic - dar n-avem orașe românești pe care să nu le străbați dus-întors cu autonomia asta.
Dacă stai în afara orașului și faci drumul spre birou și înapoi cu bateria umplută dimineața, pe prima sută de kilometri vei consuma în jur de 3-4 litri/100 km. Asta și în funcție de cum apeși pedala. Pentru că dacă trezești toți cei 405 cai putere la viață din prima, motorul electric va suplimenta puterea, nu va scădea consumul. Vorbim de un Polestar.
Dacă ieși în vacanță și ți-e pur și simplu lene să încarci bateria (sau nu găsești prize peste noapte), vei consuma între 8 și 10 litri/100 km. Am petrecut vreo 4000 de kilometri alături de mașina asta în acest scenariu - XC60 Polestar a fost implicit Safety Car-ul #ElectricRomânia, turul României cu mașini electrice - și consumul mediu afișat la final a fost de 8.3 litri/100 km.
Bateria se încarcă lent, la fel ca-n cazul marii majorități a modelelor plug-in hibrid de pe piață. 3.6 kW este puterea chargerului on-board, ceea ce înseamnă că mașina e construită pentru a fi alimentată peste noapte sau peste zi, la birou, implicit de la prize normale (care oferă maximum 2.3 kW). Practic, e inutil să-ți montezi acasă un wallbox dedicat AC de până la 22 de kW. Dacă chargerul ar fi fost ceva mai puternic, puteam discuta și despre asta. În acest moment, investiția într-un wall-box de încărcare dedicat acestui tip de mașină e complet inutilă.
Cele 3 și 1/2 stele din dreptul performanțelor sunt total irelevante. Mă gândesc că nu îți iei un Volvo pentru liniuțe, mai ales că cele 0.7- 0.8 secunde diferența față de concurență sunt nesemnificative. Ceea ce nu pricep este cum naiba să nu oferi la pachetul de bază, deci vorbim de 77.900 euro, senzori de parcare și camera de marșarier. În schimb oferi scaune R-Design Nubuk-Nappa, pachetul estetic Polestar, sistemul audio Harma Kardon de 600W ștergătoare cu duze de spălare și o grămadă de sisteme de siguranța. Încurcate sunt căile marketingului...