Interior

4.0

Așa cum era de așteptat, iD.5 nu este complet diferit de frații săi de platformă atunci când vine vorba de design interior. Totul este fix la fel, iar singurele diferențe se vor observa în catalogul de opțiuni disponibile, în paleta de culori și în ceea ce privește calitatea materialelor.

Ajutat de elementele de design, de tehnologie și de materialele texturate inteligent, interiorul lui iD.5 îți va oferi o experiență de calitate. Vei descoperi însă și elemente din plastic dur, compromisuri care par "obligatorii" în toate mașinile electrice ale vremii.

Se pare că Volkswagen a decis de ceva timp să declare război butoanelor clasice, care dispar ușor, ușor din interior. Chiar și butoanele aparent "normale" de pe volan sunt mai degrabă tactile, decât fizice și oferă feedback haptic. Nu sunt nici pe departe pe gustul meu. Sunt greu de folosit și, de multe ori, te trezești nevoit să repeți selecția făcută sau să verifici atent dacă aceasta a fost efectuată.

Pe de altă parte, spațiul la interior este generos, iar suprafețele vitrate generoase aduc multă lumină pentru pasageri. Spațiul interior dedicat pasagerilor este poate chiar peste Tiguan, modelul tradițional cu care se poate compara iD.5. Surprinzător, deși iD.5 este o variantă „Coupe” a lui iD.4 (știm că asta înseamnă mai puțin spațiu în portbagaj), vedem o excepție de la regulă. Cumva, cei la Volkswagen au reușit să ofere mai mult spațiu în portbagaj pentru iD.5 decât pentru iD.4: 549 litri versus 543 litri. Nu e o diferență mare, dar într-un concediu prelungit ar putea conta.

Asta face din iD.5 vicecampionul segmentului în acest sens. Mustang Mach-E, de exemplu, are doar 322 de litri de stocare disponibili în portbagaj, în timp ce Volvo C40 oferă 419 litri. Doar Skoda Enyaq Coupe este singura mai încăpătoare, cu 575 litri.

Dacă aș avea putere de decizie în departamentul de design interior Volkswagen, aș solicita înlocuirea cotierei actuale cu una clasică. Practic, cotiera îngustă, cu aer de autocar, e funcțională și-și face treaba. Faptic, însă, percepția e că o mașină de aceste dimensiuni ar trebui să ofere și o cotieră cu spațiu de depozitare dedesubt, oricât de superficial ar suna asta.

  • Dudu, marţi, 20.12.2022 17:46

    "Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...

  • vw Golf 7 variant, marţi, 20.12.2022 19:55

    150CP, cuplu 320Nm, viteza max. 216 km/h, portbagaj 650litri, autonomie dubla si timp de incarcare de 20 de ori mai mic, pret la jumatate. Dar gresesc, ar trebuia compar cu Tiguan sau alt suv un pic mai puturos.

  • dan_grc, marţi, 20.12.2022 20:05

    Minusuri : unele materiale, lipsa unor tehnologii . Plusuri : preț competitiv. Prețul competitiv, 74.000 euro . Am înțeles, raportat la rivali, dar tot la rivali raportezi și materialele mai slabe, lipsa unor tehnologii și sistemul media lent, deci acest preț NU este competitiv, este doar imens . Un Touareg este la interior Rolls față de acest model, la un preț nu cu mult mai mare, VW trebuie să schimbe acest stil " minimalist ", care pe deasupra are și plastice ieftine .

  • Deputy, miercuri, 21.12.2022 10:06

    daca 20 kWh/100 kilometri în București in conditii ideale este considerat de autor onorabil, no comment. Ca si comparatie, Model 3 de ex. scoate pe Autobahn intre 13 si 15 kWh/100 la o viteza intre 120-130km/h (test real).

  • PMC, miercuri, 21.12.2022 14:23

    Catastrofala masina. La fel cu strategia VW de electrificare isterica. Fie ca "au cu ce" fie ca nu. Masina asta e cel mai bun exemplu de esec epic. Sa iei asa ceva la 74000 de eur in loc sa iei un Touareg de la acelasi producator, Diesel, si cu vreo 10.000 mai ieftin, trebuie sa ai probeleme majore la tartacutza. Pur si simplu niciun avantaj nu are chestia asta. Dar niciunul. Nici looks, nici feel, nici autonomie, nici confort, absolut nimic. "Evolutie" pe baze dogmatice. Am condus si conduc electric, stiu cum e, si e intr-adevar misto sa conduci electric. Dar asemenea masina e pur si simplu un MEGAFAIL.

  • Andrei, marţi, 27.12.2022 08:25

    Toate masinile au aici 4.5 puncte, de ce se mai fac astfel de ''teste''?

  • Curent alternativ, duminică, 08.01.2023 21:00

    Nu înțeleg cui se adresează aceasta baterie pe roti, tinerilor sau familistilor? Care tineri, sau familiști? Aia care stau la bloc, cu rate? Pai fa mai nene un test de încărcare, la o priza dintr un apartament, trasa de la geam cu un prelungitor. Și spuneți adevărul: când o cumperi noua dealerul îți oferă cadou o pereche de mănuși și o căciulă cu urechi, ca să nu ingheti de frig în ea.

  • tavone85, miercuri, 11.01.2023 08:32

    "Cumva, cei la Volkswagen au reușit să ofere mai mult spațiu în portbagaj pentru iD.5 decât pentru iD.4: 549 litri versus 543 litri. Nu e o diferență mare, dar într-un concediu prelungit ar putea conta." ...care concediu prelungit? cu o electrica? ahhh prelungit la nr de ore de stat prin statiile de incarcare :)