Interior
Așa cum era de așteptat, iD.5 nu este complet diferit de frații săi de platformă atunci când vine vorba de design interior. Totul este fix la fel, iar singurele diferențe se vor observa în catalogul de opțiuni disponibile, în paleta de culori și în ceea ce privește calitatea materialelor.
Ajutat de elementele de design, de tehnologie și de materialele texturate inteligent, interiorul lui iD.5 îți va oferi o experiență de calitate. Vei descoperi însă și elemente din plastic dur, compromisuri care par "obligatorii" în toate mașinile electrice ale vremii.
Se pare că Volkswagen a decis de ceva timp să declare război butoanelor clasice, care dispar ușor, ușor din interior. Chiar și butoanele aparent "normale" de pe volan sunt mai degrabă tactile, decât fizice și oferă feedback haptic. Nu sunt nici pe departe pe gustul meu. Sunt greu de folosit și, de multe ori, te trezești nevoit să repeți selecția făcută sau să verifici atent dacă aceasta a fost efectuată.
Pe de altă parte, spațiul la interior este generos, iar suprafețele vitrate generoase aduc multă lumină pentru pasageri. Spațiul interior dedicat pasagerilor este poate chiar peste Tiguan, modelul tradițional cu care se poate compara iD.5. Surprinzător, deși iD.5 este o variantă „Coupe” a lui iD.4 (știm că asta înseamnă mai puțin spațiu în portbagaj), vedem o excepție de la regulă. Cumva, cei la Volkswagen au reușit să ofere mai mult spațiu în portbagaj pentru iD.5 decât pentru iD.4: 549 litri versus 543 litri. Nu e o diferență mare, dar într-un concediu prelungit ar putea conta.
Asta face din iD.5 vicecampionul segmentului în acest sens. Mustang Mach-E, de exemplu, are doar 322 de litri de stocare disponibili în portbagaj, în timp ce Volvo C40 oferă 419 litri. Doar Skoda Enyaq Coupe este singura mai încăpătoare, cu 575 litri.
Dacă aș avea putere de decizie în departamentul de design interior Volkswagen, aș solicita înlocuirea cotierei actuale cu una clasică. Practic, cotiera îngustă, cu aer de autocar, e funcțională și-și face treaba. Faptic, însă, percepția e că o mașină de aceste dimensiuni ar trebui să ofere și o cotieră cu spațiu de depozitare dedesubt, oricât de superficial ar suna asta.
"Doar Tesla Model Y și Volvo C40 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.5 GTX." Si surorile Kia Ev6 si Ioniq 5, si Nissan Aryia (care stiu ca nu e lansata FIX acuma dar bate la usa). Tragem linie si vedem ca ID5 GTX e chiar in jumatatea de jos a ce poti cumpara din clasa aceasta si la banii ei ...