Mazda 6 devine şi mai eficientă în compania motorului diesel SkyActiv de 2.2 litri: 3.9 litri la sută consum mixt

Publicat luni, 04.08.2014 18:30 de Sebastian Toma

Mazda a aplicat o serie de modificări motorului diesel SkyActiv de 2.2 litri oferit în gama sa de modele de segment mediu. Consumul mediu al berlinei de 150 CP scade de la 4.2 la 3.9 litri la sută.

Mazda6 a primit o serie de optimizări în versiunea 2.2 SkyActiv-D pentru a obţine un consum mai mic de carburant. Modelul de clasă medie din Japonia, echipat cu un diesel de 2.2 litri şi 150 CP, anunţă un consum mixt de 3.9 litri la sută pentru versiunea cu transmisie manuală cu şase trepte în compania oricărei echipari a caroseriei berlină, respectiv în primele două echipări ale caroseriei Wagon.

Versiunea precedentă a motorizării respective avea un consum de 4.2 litri la sută în regim mixt şi emisii de CO2 de 108 grame pe kilometru, în timp ce noua formulă are 104 grame CO2 pe kilometru. Reprezentanţii Mazda nu au specificat ce anume asigură valorile mai bune ale consumului, din moment ce propulsorul diesel biturbo era deja conform cu normele Euro 6 şi avea în dotare sistemele iStop şi i-Eloop.

TEST DRIVE Mazda6 2.2 CD175CP Revolution AT

Versiunea Wagon a lui Mazda6 2.2 SkyActiv-D anunţă un consum de 4.2 litri la sută, faţă de 4.4 litri la sută în regim mixt cât avea înainte de aplicarea actualizărilor proiectate de inginerii japonezi pentru versiunile de echipare superioare, cărora nu li se aplică valoarea de 3.9 litri la sută menţionată mai sus. Emisiile de CO2 au fost reduse de la 116 la 110 grame CO2 pe kilometru. Reprezentaţii Mazda nu au specificat nicio schimbare la nivel de performanţe pentru această versiune a lui Mazda6, deci berlina este aşteptată să asigure un timp 0-100 km/h de 9.0 secunde şi o viteză maximă de 211 km/h în compania transmisiei manuale cu şase trepte. Între timp, break-ul cu aceeaşi motorizare ar trebui să asigure un timp 0-100 km/h de 9.2 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h, dacă nu s-a schimbat nimic în materie de performanţe odată cu noua versiune a propulsorului diesel de 2.2 litri.

TEST DRIVE Mazda6 Station Wagon 2.2 CD175

Versiunea Wagon a lui Mazda6 beneficiază şi ea de o motorizare SkyActiv-D de 2.2 litri actualizată.

Toyota va beneficia de motoare SkyActiv de la Mazda

Motorizarea SkyActiv-D de 2.2 litri de la Mazda are unul dintre cele mai reduse rapoarte de compresie din lume pentru un motor diesel, de 14:1. Sistemul de injecţie al motorului respectiv şi concepţia sa asigură respectarea normei de mediu Euro 6 şi a echivalentelor sale fără necesitatea unui sistem de reducere a NOx-urilor, cum este cazul celorlaltor motorizări diesel de pe piaţă. Datorită compresiei sale scăzute, motorul are componente mai uşoare, care reduc masa vehiculului şi îmbunătăţesc manevrabilitatea per ansamblu.

Mazda: "Diesel-ul de 1.5 litri care îl va echipa pe viitorul Mazda 2 are 105 CP şi 250 Nm"

Via Omniauto.it | Mazda

  • Rares, luni, 04.08.2014 21:36

    Foarte interesant articol dar acum luati acel 3.9 si mai adaugati intre 25 si 30 % si obtineti consul mixt adevarat. Daca imi aduc bine aminte si voi ati avut un articol in trecut despre consumul corect si adevarat al masinilor, care era parca cu 20 si 35 % mai mult, decat in fisa tehnica.

  • Lache, luni, 04.08.2014 22:02

    14: 1 unul din cele mai reduse rapoarte de compresie... Cred ca I-mi scapa ceva....

  • antonny, luni, 04.08.2014 23:01

    daca as avea masina chiar nu vreau sa consume sub 7 %

  • lorinczi.thomas, marţi, 05.08.2014 09:36

    ...altfel falimentezi, Antonny.

  • rotila, marţi, 05.08.2014 10:19

    @ sebi rapotul de compresie scazut este obtinut prin aritmetica si este nesemnificativ .cand zici compresie scazuta faci confuzie . in timpul functionarii PRESIUNEA DE COMPRESIE este este mare raportul de compresie mic fiind compensat prin cresterea presiunii de supraalimentare

  • gigi_frana, marţi, 05.08.2014 10:31

    si cu o "marja" de 50-60-70% in plus la consum ,si tot ar fi rezonabil sa fim seriosi, 6l/100km pentru o masina maricica, cu motor 2.2, nu e chiar de neglijat. din pacate, tara asta inapoiata efectiv te pedepseste pentru o astfel de masina :(

  • Lache, marţi, 05.08.2014 12:11

    Da asa este.Motorul lor diesel este motorul cu cel mai mic raport de compresie.Greseala mea!

  • Dan, marţi, 05.08.2014 12:32

    Daca ar putea rezolva si interiorul ala obosit masina chiar ar fi super. Nu inteleg cum poti sa desenezi un exterior superb (inca intorc capul dupa masina asta) si sa iti bati joc cu un interior de anii 90.

  • iulian, marţi, 05.08.2014 16:09

    Superconsum. Supramotorizarea face minuni. Masina are sub 1250 Kg in gol adica la nivelul unei compacte si dimensiunile sunt de 4.8 metri in varianta brak. Europenii ar fi pus un 1.0 sau 1.2 turbo.

  • mog, marţi, 05.08.2014 17:20

    Dan, exagerezi. nu e atat de rau interiorul. Nu e nici wow dar in nici un caz nu e din anii 90. Display-ul sistemului multimedia din bord intradevar e praf, ala de pe Dacia ii da clasa.

  • Andrei, marţi, 05.08.2014 18:03

    Aceasta Mazda 6 este un simbol al inovatiei,tehnologiei si frumusetii japoneze...o adevarata placere sa o vezi pe strazi,cred ca si la volan este o placere desi nu am mers cu aceasta masina.

  • kk, marţi, 05.08.2014 22:31

    interiorul la mazda 6 este in stil japonez adica simplu , fara linii care sa te incante asa cum au masinile din europa.Sunt convins ca e o chestie de obisnuinta daca iti iei una de-asta .Oferta de motoare este foarte buna mai ales la cele pe benzina, fara turbo si alte porcarii de-astea. Concluzia este ca mazda este o surpriza placuta

  • polety, vineri, 19.02.2016 16:02

    Domnilor, conduc din 2008/120.000 km o astfel de masina, doar in concedii in Europa.Se misca ca la 10.000 km, interior/exterior este OK, dar motorul si sistemele de siguranta, sunt fff bune.Dpdv al consumului, doar pe autostrada intre 4,5-7,5% ( intre 135-195km/ora ). Dar exista o mare problema, datorita catalizatorului, nu se poate folosi in oras, ! Poate doar accidental, 2,3 4 drumuri pe luna, sau pe sezon.Este o masina exceptionala doar pe autostrada, parerea mea. Pentru cine vrea sa cumpere un diesel de 2.0 cc, sa verifice /schimbe obligatoriu catalizatorul.

  • Bogdan, luni, 11.04.2016 21:20

    Acum este cea mai frumoasa masina din clasa ei si nu numai. Ma refer la versiunea Mazda 6 2016. Interiorul este excelent, finisaje deosebite iar in versiunea off-white (piele alb/crem) este de departe cel mai frumos interior. Nu este numai parerea mea dar inclusiv englezii si americanii care aveau o problema majora cu mazda o claseaza in top 3 cel putin. Fifth gear a testat-o vs ford mondeo si au ramas tut in ceea ce priveste sportivitatea si eficienta ei. De fapt for mondeo este singura care poate tine pasul dar este mult mai scumpa daca adaugi toate optionalele carte la mazda sunt standard. Motorul de 2,2 bate la consum (daca stii sa il folosesti) un motor turbo de 1.6. Nu are lag-ul de turbina, in orice turatie este folosit reactioneaza instant, cuplu de 420 Nm si 175 CP fac minuni. Se tureaza pana la 5500 rpm ,,,,,, Cutia automata este aproape identica cu orice cutie dual clutch ca reactivitate. Si daca ai si versiunea 4x4 cu ESP intuitiv vei stii de ce Mazda a castigat in ultimii 3 ani cam tot la desighn , eficienta, inovatie.