Audi se întoarce în vremea locomotivelor cu abur: a comandat un tren hibrid

Publicat vineri, 30.10.2015 17:53 de Bogdan Mirică

Pentru a reduce nivelul de poluare din interiorul uzinei sale din Ingolstadt, Audi a comandat o locomotivă hibrid, care funcționează vreme de două ore cu electricitate.

Deși suntem în secolul XXI și asistăm la o adevărată revoluție tehnologică, Audi se întoarce la locomotive. Nu este una cu aburi, așa cum am fi tentați să credem, ci una hibrid, creată de cei de la Alstom, specializați în producția unor astfel de vehicule.

Ea va fi folosită în interiorul uzinei din Ingolstadt pentru a-i ajuta pe cei de la Audi să reducă poluarea din interiorul amplasamentului de producție. În total, 15 trenuri ajung în fiecare zi la fabrica din Ingolstadt cu elemente de presaj, motoare și transmisii. De asemenea, tot de aici pleacă multe componente către celelalte uzine Audi din Europa.

În total, în interiorul amplasamentului din Ingolstadt există 18 kilometri de cale ferată și 17 locomotive. Fiecare ajunge să funcționeze 3800 de ore pe an, având în vedere că o zi normală presupune aproximativ 75 de manevre.

Tocmai de aceea Audi speră ca noua locomotivă hibridă, cu 1000 de cai putere disponibili, va putea reduce emisiile actuale ale fabricii cu 60 de tone.

Locomotiva poate funcționa în mod complet electric vreme de două ore. În timpul pauzelor de masă ea se pune la încărcat. Dacă energia bateriilor este epuizată, locomotiva dispune și de un motor diesel, gata să preia îndatoririle.

  • LR, vineri, 30.10.2015 21:08

    Ce titlu de doi bani! Unde-i locomotiva cu abur? Abureală. Jurnalism de tot rahatul!

  • lorinczi.thomas, vineri, 30.10.2015 22:26

    Ceva putred se intampla in redactie. Serios, decat sa va intreceti in titluri care se contrazic cu stirea in sine, mai bine sfatuiti elegant cititorii sa isi dezactiveze adblock-ul.

  • bondo, sâmbătă, 31.10.2015 11:08

    jalnic!

  • inexorabil, duminică, 01.11.2015 09:17

    Și eu sunt uimit de calitatea precară spre care se ȋndreaptă AM…Chiar dacă aș ȋncerca să găsesc niște scuze credibile, adevărul este brutal: acestea nici nu pot fi concepute! Dar eu nu alunec pe panta dezavuării, ci, dimpotrivă, prefer arma ȋncurajării. Sunt sigur că băieții ȋși vor reveni, dacă nu din considerente morale (din respect pentru cititori), atunci din cele profesional-materiale (nu-și permit să …ȋnțelegeți voi). On topic: pentru mine nu contează despre ce locomotivă se vorbește ȋn articol. Unul dintre marile mele regrete este că nu m-am făcut mecanic de locomotivă, deși de mic mi-am dorit. Oricum, mi-ar plăcea să se reediteze vremurile ȋn care unii producători auto scoteau și locomotive; mă refer la GM și Mitsubishi. Cum să nu rămân impresionat de o locomotivă Diesel-electrică de 6300 CP și 45000 Nm, precum EMD SD90MAC? Parcă m-ar cuprinde niște efuziuni romantice. Dar, totodată, mă și enervez: de ce a fost vândută GM’s Electro-Motive Division (EMD) ? Această nestemată face parte din categoria prohibitivă “Unele lucruri pur și simplu nu trebuie vândute”. Concluzia nu lasă loc de echivoc: Renaissance Center exercită un management de rahat, ba chiar sub mentalitatea valahă…

  • AndreiRN, luni, 02.11.2015 18:53

    Pai cam toate locomotivele de astazi sunt or pur electric or hybrid diesel-electric datorita avantajelor technice. De ce nu au optat sa electrifice linia?

  • Gheorghe V., luni, 02.11.2015 21:27

    Romanii au deja la combinatul siderurgic din Galati o locomotiva care functioneaza cu acumulatori si este comandata prin telecomanda

  • mishazaitev, marţi, 03.11.2015 13:11

    Da., si un copil ar recunoaste aspectul unei locomotive diesel de manevra. Chiar seamana cu cele care se mai gasesc inca in depourile romanesti... Care-o fi asemanarea cu una cu abur nu stiu.... http://cfr.stfp.net/Pic/80/80-0100-0D_x:1.jpg https://farm8.staticflickr.com/7393/13987044106_8298be325e_b.jpg