Efectul negativ al scăderii vânzărilor de mașini diesel: emisiile medii de dioxid de carbon au crescut la cel mai înalt nivel din 2014 încoace
Emisiile medii de dioxid de carbon din cele mai importante 23 de piețe europene au crescut anul trecut la 120.5 grame pe kilometri, la cel mai înalt nivel de după anul 2014, ca urmare a declinului de vânzări de mașini diesel.
Scandalul Dieselgate, introducerea testelor WLTP și apariția unor prime restricții la utilizarea mașinilor diesel au contribuit în ultimii ani la scăderea treptată a popularității acestui tip de propulsie în Europa.
Dacă înainte de Dieselgate cota de piață a unităților diesel era de circa 50%, anul trecut
Jato afirmă însă că un alt factor care a contribuit la acest rezultat este reprezentat de creșterea de popularitate a SUV-urilor, care emit mai mult dioxid de carbon comparativ cu restul modelelor.
Cei mai mulți clienți s-au îndreptat însă spre motoare pe benzină în loc să mizeze pe modele electrice, ceea ce a avut un efect negativ în privința emisiilor. Astfel, potrivit datelor analizate de compania de consultanță Jato, nivelul mediu de emisii de dioxid de carbon din cele 23 de state analizate a fost anul trecut de 120.5 grame pe kilometru, după o creștere de 2.4 grame pe kilometru comparativ cu anul 2017.
Astfel, cantitatea medie de emisii a crescut la cel mai înalt nivel de după anul 2014. Dintre cele 23 de state europene analizate, doar 3 au înregistrat o scădere a emisiilor: Norvegia (-11.4 grame pe kilometru), Olanda (-2.9 grame pe kilometru) și Finlanda (-0.6 grame pe kilometru).
În România, nivelul mediu de emisii este ușor peste media europeană, de 121.3 grame pe kilometru, în creștere cu 2.5 grame pe kilometru față de anul 2017. Totuși, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de Marea Britanie (4.3 grame pe kilometru), Belgia și Elveția (ambele cu 4 grame pe kilometru).
"Efectul pozitiv al emisiilor mașinilor diesel s-a estompat pe măsură ce cererea a scăzut dramatic pe parcursul ultimului an. Dacă acest trend continuă, iar adopția mașinilor cu combustie alternativă nu accelerează, industria va avea nevoie de măsuri mai drastice pentru a-și atinge obiectivele pe termen scurt", avertizează specialiștii Jato.
Via Jato
Deci... diesel nu e bun, hybrid-ul este vazut ca o solutie temporara pentru ca nu e nici cal nici magar, iar oferta de electrice este minunata dar lipseste cu desavarsire, oriunde ai incerca ai de asteptat cateva luni bune...plus ca mai si costa cat vreo 2 modele similare pe benzina. Concluzia - cumparam masini pe benzina, dar ce sa vezi, nici cu astea nu e bine.