Honda va cumpăra "credite de emisii" de la Tesla: succesul limitat al modelului electric Honda e forțează japonezii la un acord cu americanii

Publicat luni, 02.11.2020 15:11 de Daniel Popescu

Honda va cumpăra "credite de emisii" de la Tesla pentru a evita plata unor amenzi pentru nerespectarea normelor de poluare, după ce japonezii au vândut doar 1.000 de unități ale modelului electric Honda e.

Honda spera ca lansarea pe piața europeană a modelului electric de oraș Honda e să o ajute să respecte normele de poluare care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană începând din 1 ianuarie 2021.

Potrivit viitoarelor norme europene, un constructor trebuie să aibă emisii medii de 95 grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru mașinile vândute într-un anumit interval de timp.

Cu toate acestea, Honda a comercializat până acum doar 1.000 de unități Honda e pe piețele din Vestul Europei, echivalentul a numai 2% din numărul total de înmatriculări ale japonezilor în această regiune.

Astfel, pentru a putea evita plata unor amezi usturătoare către Uniunea Europeană, Honda a decis să cumpere "credite de emisii", prin care își pune în comun vânzările cu un alt producător care le respectă, pentru ca în medie ambii constructori să respectele normele de poluare.

Honda va achiziționa aceste "credite de emisii" de la Tesla, constructor care are deja un acord asemănător și cu Alianța Fiat-Chrysler. De altfel, americanii au încasat deja 1.2 miliarde de dolari din vânzarea de "credite de emisii" doar în primele nouă luni ale acestui an.

Informațiile au fost dezvăluite de Schmidt Automotive Research pe baza analizei datelor oficiale publicate de Comisia Europeană.

Tesla își va permite să pună în comun flotele celor de la Fiat-Chrysler și Honda, mai ales că FCA va avea nevoie de mai puține credite decât se estimase inițial, ca urmare a succesului la vânzări unor modele precum Jeep Renegade și Jeep Compass în versiuni plug-in hybrid.

În plus, Tesla anticipează o creștere puternică a înmatriculărilor în Europa în ultimele trei luni ale anului, ceea ce explică și decizia de a comercializa circa 7.000 de unități Model 3 produse la uzina din China.

O altă înțelegere similară a fost anunțată deja între Fod și Volvo, iar Renault vrea de asemenea să vândă "credite de emisii".

Via Schmidt Automotive Research

  • UEmUE, luni, 02.11.2020 15:19

    Cea mai mare broasca pe care trebuie sa o inghitim. Auzi tu, credite de emisii... Traiasca smecheria la nivel UE mUE!

  • Ioeugen, luni, 02.11.2020 16:19

    Pai de ce?... Firea ce voia sa facă și ulterior și-a rupt gâtul?... voia sa plătim și era ok sa poluăm... zici ca era aerul adus de ea din Moldova de unde a venit

  • gino, luni, 02.11.2020 16:27

    Ha ha ha, acum sincer, se asteptau la altceva decat insucces cu aratarea asta cy baterie de masina de tuns?

  • dan_grc, luni, 02.11.2020 17:37

    Din cele 1000 de bucati, ma asteptam ca macar cateva sa ajunga in proprietatea unor useri de pe AM. Poate cu Spring sa aiba succes.

  • Ics, luni, 02.11.2020 17:48

    Cica "succes limitat". Adica esec?

  • netam-nissan, luni, 02.11.2020 18:15

    ma intreb daca se pot vinde si emisiile de dupa apropiata fasole cu ciolan national-patriotica. na ca iar am zbircit-o, nu doar dl Edikkk stie ca nu-s ecologice.

  • Liviu, luni, 02.11.2020 20:20

    Va zic io reteta succesului: procedati la o usoara modificare de pret, sa zicem.. de la 19.980 euro. Auzi proba de tupeu, pret: de la 39.980 euro..

  • alex, luni, 02.11.2020 21:15

    Sper doar ca nu-s devastati sufleteste de "succesul limitat" al Honda e. Dar e bine ca pot cumpara iertarea de emisii de pacate.

  • adig01, marţi, 03.11.2020 08:45

    Nu inteleg. Preferi sa arunci bani pe credite in loc sa ieftinesti modelul electric. Asa iti faceai si reclama. Pe aceiasi bani.

  • Edikkk, marţi, 03.11.2020 09:12

    Honda nu sunt ieftine, maşina e foarte simpatică dar enorm de scumpă - mai ales că având range aşa de mic, este o maşină doar de oraş ceea ce înseamnă că ar fi adresată doar celor care îşi permit a doua maşină, dacă au şi banii şi unde a o parca

  • Octavian, marţi, 03.11.2020 09:20

    Iar ati sters... Cum sa nu te apuce spumele cand tu european platesti niste asa-zise "credite de emisii", iar banii pleaca peste ocean. Ca doar banii aia nu i da Holnda asa din buzunar de placere. O sa-i plateasca fiecare muritor care va cumpara un Civic, un CRV etc

  • nume, marţi, 03.11.2020 09:58

    Daca scria mirica un basm - pardon, test - despre masina asta... Daca mai scapa si o minciunica - informatii gresite, imi cer scuze - cum ca a fost prima si altii aveau sa se trezeasca abia dupa cativa ani... Honda nu doar ca nu cumpara, ci chiar vindea credite de emisii astora de la Tesla.

  • Raul, marţi, 03.11.2020 10:17

    De banii aia puteau sa incerce o forma de subventionare a cumparatorilor, ca sa fie mai accesibile si astfel sa vanda mai multe.

  • Cyrus, marţi, 03.11.2020 10:37

    Probabil ca nici n-au capacitate mare de productie pentru Honda e

  • mario, marţi, 03.11.2020 12:36

    probabil ca totul in jurul nostru este o mare minciuna

  • Liviu, marţi, 03.11.2020 14:09

    @Ioeugen Firea voia sa platim, iar cativa n-ar fi avut bani sa plateasca si ar fi renuntat la masina sau ar fi ocolit Bucurestiul. Si 1% dintre soferi daca ar fi renuntat, ar fi fost un succes taxa.

  • unu altu, marţi, 03.11.2020 17:01

    Cand am fost la test drive mi-a zis reprezentantul ca Honda e, a fost concentrat mai mult pe tehnologie si ca ala e punctul forte, nu autonomia. Si datorita tehnologiilor e la pretul ala exorbitant. Ca si cum pe consumator il intereseaza mai mult sa se poata juca pe Xbox nu sa aiba autonomie cat de cat respectabila ... Aici a fost esecul de succes. De cand am aflat prima data specificatii si pret, am fost sigur ca va fi un esec. Si eu nu cred ca Honda chiar miza doar pe Honda E .... Nu cred ca sunt chiar atat de cretini!