Japonia: Unul din trei posesori de maşini electrice nu ar mai cumpăra un asemenea vehicul
Piaţa auto japoneză este mare amatoare de vehicule electrice. Cu toate acestea, posesorii nu par a fi mulţumiţi de caracteristicile vehiculelor cu zero emisii şi mulţi dintre ei susţin că nu ar mai cumpăra un asemenea automobil.
În prezent, Japonia este una dintre ţările cu cea mai mare absorbţie de vehicule electrice. Publicul dornic să încerce noile tehnologii a făcut ca Ţara Soarelui Răsare să devină cea mai atrăgătoare piaţă pentru constructorii de vehicule cu zero emisii. Cu toate acestea, se pare că există şi clienţi nemulţumiţi de vehiculele lor electrice.
Cel puţin aşa reiese după un studiu publicat de McKinskey & Co. În cadrul său se arată că unul din trei clienţi de modele electrice nu ar mai cumpăra un asemenea vehicul pe viitor. Respondenţii studiului au recunoscut că la început au fost atraşi de noutatea tehnologiei şi de testele efectuate cu succes de constructori.
Cu toate acestea, acum, după o perioadă îndelungată de posesie şi o utilizare cotidiană, clienţii sunt dezamăgiţi de infrastructura de încărcare şi de facturile prea mari pentru energie electrică. Tocmai aceste nemulţumiri îi fac să nu îşi mai dorească un vehicul cu zero emisii.
Nemulţumiri care se întâlnesc, de altfel, şi la nivel global, nu doar în Japonia. Pe piaţa din SUA, vehiculele electrice nu s-au bucurat de popularitatea la care se aşteptau constructorii tocmai din cauza acestor probleme legate în principal de infrastructură.
Aşa se face că previziunile optimiste ale preşedintelui Barack Obama, care anunţa că piaţa americană va fi capabilă să absoarbă un milion de maşini electrice în 2015, au fost eronate.
-
unul, marţi, 26.03.2013 15:59
Laca c-a fost unul Semtex pe sol japonez, o intalnire a catorva sute de posesori de electrice este egal cu zero, intoxicarea este cu salvarea planetei, intai "cumparati electrice si apoi vine si infrastructura"...sigur ca da, in Europa de Vest sunt cateva mii bune de electrice in marile orase si infrastructura a cam ramas la fel ca acum 6-7 ani, adica aproape inexistenta, mai punem si preturile aproape duble fata de un model obisnuit din clasa mica sau compacta si tabloul este complet. Renault a venit cu altceva chipurile, un pret mult subventionat pt Zoe de exemplu, da platesti chirie la baterie, daca o tii 6-7 ani cu 100 de euro in medie pe luna chirie la baterie platesti peste 8000 de euro doar pt baterie, dar macar te poate convinge ca este mult mai ieftina la achizitionare, dupa aia vezi si reversul medaliei.
-
gelu, marţi, 26.03.2013 16:59
interesant articolul, dar probabil adaptat in viteza https://www.mckinseyquarterly.com/Learning_from_Japans_early_electric-vehicle_buyers_3067 este necesara inregistrarea pentru a ajunge la esenta textului Pana atunci in articol spune asa: "APPROXIMATELY (mai precis "aproape") one-third of early buyers in Japan MAY NOT buy an electric vehicle next time."
-
Semtex82, marţi, 26.03.2013 17:08
@unul anonim You're full of sh*t ca sa ma exprim in limbajul pe care poate il intelegi... Sunt mult mai informat ca tine, stai linistit... Pe termen mediu, pentru oameni ca Ghosn, Musk, primul argument n-a fost niciodata "salvarea planetei" (asta nu inseamna ca cei care-i acorda sens peiorativ nu sunt niste prosti) , ci dorinta de a oferi o alternativa viabila motoarelor cu ardere interna. In tari ca Franta, Germania, Danemarca etc, deci Europa de Vest, EXISTA un inceput de infrastructura bine definit. In Danemarca de exemplu sunt chiar statii Quickdrop. Insa nu-i asta esentialul. Electricele in prezent au o adresabilitate clara. Sunt indreptate pentru inceput companiilor inovatoare si persoanelor deschise la minte, instarite, ce nu vad o problema in a-si pune masina la incarcat seara in garaj, la fel ca telefonul mobil si a pleca dimineata relaxat prin oras. Legat de subventionare , mi se pare normal sa existe, cel putin acum la inceput, pentru ca guvernele fac economii importante si sunt avantajate pe termen lung. Asta nu realizeaza multi. Guvernele cumpara petrol la preturi exorbitante , iar o asemenea supapa e binevenita pentru a reduce presiunea asupra bugetului de stat. Nu cred ca esti tu in masura sa judeci calcului facut de specialistii Renault pentru Zoe pe fiecare piata in parte. Abonamentul minim de 79 euro inlatura cele mai importante temeri ale adevaratilor clienti ai acestei masini, in sensul ca garanteaza ca orice problema cu bateria e rezolvata simplu de Renault, prin inlocuirea bateriei defecte cu una noua. Deasemenea Renault rezolva foarte confortabil pentru client o alta problema legata de reciclarea bateriei. Aruncarea bateriei in natura e de natura penala. Si n-ai tu grija francezilor. Luand in calcul costurile curentului electric, al intretinerii mult mai reduse si a scutirii de taxe de tot felul, la 13.700 , adica pretul unui Clio, Zoe e o afacere buna. Bine, mai sunt si alte aspecte legate de silentiozitate, ecologie, dar care sunt trecute in derizoriu de romanasi ca tine...
-
unul, marţi, 26.03.2013 17:26
Specialistii Renault au facut calcule minutioase si la Vel Satis draga @semtex, si la Laguna si la Latitude, ca doar nu da ok-ul unor modele portarul de la poarta fabricii, in stilul binecunoscut de angajat la renault, iti incepi "numarul" , ca multi altii. Eu poate nu sunt in masura sa judec, dar tu nici atat sa judeci niste studii si sa pui link de pe you tube cu ce?? Cu niste proprietari de electrice ca sa arati ce anume? Ca studiul asta e complet fals? Mai incearca, si legat de subventii, ar face bine ca guvernul francez sa faca cat mai multe economii pe termen lung ca nu cred ca mai poate sustine prea mult timp tot felul de subventii, ca asa este cu socialismul. "Guvernele cumpara petrol la preturi exorbitante"....da, si peste 50 % din pretul final este reprezentat de taxe si accize la...stat, evident guvernul este una si statul este altceva probabil dupa tine, deci lasa gargara si propaganda in favoarea guvernelor , "bullshitul" cu ecologia si asa mai departe, normal ca este o afacere buna Zoe, dar este vreun renault care sa nu fie o afacere buna? Nu cred, sunt fara concurenta si n-au cunoscut esecul in ultimii 20 de ani, deci incearca sa nu mai crezi ca toti suntem tampiti pe aici care cad pe spate la orice argument de 2 lei pe care il oferi, masinile electrice sunt departe de ceea ce trebuiau sa fie si nici nu vor fi prea curand.
-
gelu, marţi, 26.03.2013 17:35
nu stiu cati dintre romani cunosc cam ce rezerve de petrol are Romania. Aa fapt divers, in 2010 Romania avea o treime din rezervele anului 1990, consumul (la nivelul anului 2012) fiind de 187.000 barili pe zi comparativ cu o productie circa 88.000 barili pe zi. Deci romania consuma DUBLU fata decat produce. Poate ca romansilor putin le pasa, iar celor ce le pute electricitatea le este fix si absolut indiferent, dar efortul valutar (suportat de fiecare dintre noi) nu este doar covarsitor dar va fi din ce in ce mai mare. ganditi-va de doua ori inainte de a injura sau a replica "inteligent" (inclusiv manutza rosie) rahatul in care ne aflam nu poate fi ascuns in spatele unui vot rosu iar de mirosit daca nu-l mirositi voi il vor mirosi urmasii nostri. Asta daca reusiti sa vedeti dincolo de interesul propriu.
-
unul, marţi, 26.03.2013 17:46
@gelu Tu ai o electrica? daca nu, DE CE? Hai sa te vad, ca le stii pe toate si tu, le consideri prea scumpe pentru ce ofera? Este scump petrolul? Este f scump, dar vreo 65% din pretul de la pompa constituit din taxe si accize catre stat este scump sau ieftin? Deci unde este nesimtirea mare? Apoi acelasi stat, sau state, vin si ofera subventii din banii prostilor fara sa ofera si o infrastructura adecvata, pentru ca monopolul petrolui este atat de mare incat au pus mana si pe energiile alternative si apoi "e lumea inapoiata si refuza progresul", extraordinar domnule, nu mai bine te bagi tu la un Zoe, este ieftin, iti va explica @semtex zecile de avantaje, inclusiv punctele de incarcare din orase, da tu un exemplu de cum trebuie facut si apoi vino sa ne impartasesti primele impresii.
-
Semtex, marţi, 26.03.2013 17:50
Compari mere cu pere. E vorba aici de a avea habar ce se intampla in industria auto si a observa fenomenul cat mai obiectiv. E vorba de a nu veni cu idei haotice, lipsite de realism cum faci tu. Carlos Ghosn a fost initiatorul acestui proiect colosal cu masinile electrice si din cate se pare e cel mai fervent sustinator al acestora, dintre toti omologii sai la marci concurente. Oricum, nu e numai el pasionat de masini electrice. Exista un fan club si un adevarat cult pentru zonele unde se comercializeaza Leaf si alte masini electrice. Un calcul incipient pentru Zoe este facut pe promotor pentru cine are bunul simt sa se documenteze. Zoe a iesit foarte bine. Nu am nevoie de aprobarea ta pentru ce am scris. Veridicitatea afirmatiilor mele se vor dovedi in timp.
-
unul, marţi, 26.03.2013 17:57
Ok, asa este, nimeni nu are nevoie de aprobare pentru a spune ce crede, mai vorbim dupa ceva timp, daca Zoe va da lovitura sau nu, dar la subventiile care se ofera, ar fi bine sa fie un succes real, in cazul unui esec ai discursul deja pregatit sau te mai gandesti la el? Vom vedea.
-
gelu, marţi, 26.03.2013 18:11
@unul - n-am electrica pentru ca nu exista oferta concreta (inca) - mi-as cumpara si azi o electrica daca eu ca si potential cumparator as satisface 2 conditii de baza: as avea banii de a 2 a masina si chiar mi-ar trebui a 2 a masina in familie. In alta ordine de idei cred ca n-ai reusit (nici tu nici manutzele rosii) sa inteleaga ce am scris mai sus. Este vorba de conditiile macro de implicatiile la nivel national, asupra societatii si nu in ultimul rand este vorba de ecologie. Imi displace profund mentalitatea detractorilor ce nu fac altceva decat sa dea cu paru' in balta nefiind in stare sa puna absolut nimic in loc. Dovada de lipsa de imaginatie, lipsa simtului realitatii, "analfabetism" social, lipsa de educatie? Am obosit sa imi explic obtuzitatea romanilor vis-a-vis de masinile electrice. Asa cum nu imi pot explica nici increderea majoritatii romanilor in biserica romana ortodoxa de exemplu. Ce nu prea se pricepe este faptul ca aceste masini (mai altfel) nu sunt dedicate pietelor emergente. Dincolo de criza ce ne apasa aceste alternative sunt nepotrivite unor piete care, pe langa imaturitate, le caracterizeaza si o putere de cumparare destul de redusa. Si apropos de alternative...Germania (atat de pupata in dos de romanasi) are cel mai dezvoltat program de producere a energiei electrice prin metode alternative (respectiv celule solare) din lume. Vestul evolueaza, cauta solutii (bune rele ele sunt cautate) romanii se injura si gasesc teorii conspirationiste, cred in povesti cu zane (vezi iesitul pe camp in caz de seceta) si motoare cu apa cu randament mai mare de 1.
-
unul, marţi, 26.03.2013 18:39
Vezi marea ipocrizie, pai nu crezi cumva ca majoritatea romanilor ar avea nevoie de aceleasi conditii pe care le-ai prezentat pentru a avea o electrica? Eu zic ca da, si vezi ca-n Germania, alaturi de solutiile alternative, au inceput iar sa duduie termocentralele pe carbuni pentru ca s-au ieftinit foarte mult in ultimul timp, poluare mai mare decat la arderea carbunilor iti zic eu ca nu este la nici un esapament, si nu doar in Germania a revenit aceasta practica, deci vezi tu, tu esti matur si avantgardist dar n-ai bani sa pui in practica acest lucru, foarte induiosator, dar problema asta exista la MAJORITATEA ROMANILOR, primitivi sau nu, batuti in cap, etc. Si sa nu uit, eu cred ca tu nu stii ce-i aia conspiratie, aia sef ace in spatele usilor inchise, in secret, daca tu crezi ca monopolul petrolului este secret si pe la spate...nu mai comentez, dar este totul la vedere, deci nu este conspiratie, este realitate si electricele vor deveni majoritare si viabile cand vor vrea unii, pana cand petrolul nu va mai fi profitabil pentru a fi extras, si acu vreo 6-7 ani exact la fel se discuta, in 2015 vor fi , se va face, autonomie mare, bla bla....sigur ca da, dar acum gata, in 2020 vor cadea direct in cap petrolistii, s-a terminat cu ei:).
-
gelu, marţi, 26.03.2013 19:41
@unul cred ca m-am exprimat putin complicat referindu-ma la "conditiile macro". Le pomeneam in sensul in care romania nu isi poate permite o industrie energetica si bazata strict pe combustibilii fosili. In special petrol. Asa cum folosirea unor energii alternative (solar, nuclear, hidro) pentru transport ar fi un atuu. Romania consuma de doua mai mult decat produce in CONDITIILE in care tara asta NU ARE cu adevarat o INDUSTRIE producatoare de bunuri de consum care sa foloseasca petrolul ca materie prima. Pe de alta parte legaturile dimplomatice cu cel mai mare furnizor de materie energetica (rusia) sunt constant si delirant de idiot dinamitate de presedintele tarii. Culmea, Europa de Vest (si in special Germania) nu are prejudecati in acest sens si se bucura de gaze/petrol la un pret cu mult mai redus. Noi ...o luam in mana. Centralele pe carbuni INTODEAUNA au fost cea mai ieftina cale de a produce energie. Inchiderea acestora a fost influentata printre altele de Tratatul de la Kyoto iar deschiderea de noua politica (cretina in opinia mea) a femeii-nazist pe nume merchel de a stavili ofensiva energiei nucleare. Daca mai punem la socoteala si afacerea inter tari cu certificatele verzi iti poti explica de ce "duduie" termocentralele germane. Cat despre conspiratie. Anti-electricii si optimistii pro combustibilii fosili sunt toata ziua cu ea in gura...Intreba-i pe ei ce si cum.
-
Io, marţi, 26.03.2013 20:41
poate o sa-si dea seama lumea ca 0 emisii nu inseamna 0 consum
-
Semtex, marţi, 26.03.2013 22:02
Zici bine gelu, insa pe mine ma amuza si celelalte mituri / plasmuiri... Cum ar fi ca electricele vor inlocui masinile cu motoare termice in 2020, cand nimeni din initiatorii programului electric n-a afirmat asa ceva. Unii au spus ca electricele vor constitui 3, 5, 7% din vanzari in urmatorii 10 ani, altii au fost mai cutezatori, cum e Carlos Ghosn, ce a afirmat ca electricele vor reprezenta 10% din gama proprie pana in 2020. Nici vorba de a inlocui complet masinile cu motoare termice! Nu este evident ca se lucreaza pe mai multe axe? Eficientizarea motoarelor cu ardere interna, biocombustibili, masini 100% electrice, hibrizi, hidrogen, sisteme cu aer comprimat+putere hidraulica etc. Ce solutie va fi dominanta in viitor, ramane de vazut, insa nu trebuie privite cu reticenta, deoarece traim intr-o lume a resurselor epuizabile, iar pretul barilului de petrol a depasit un prag critic. Tehnologiile COMPLEMENTARE sunt perfect justificate. Ce mi se mai pare ridicol e cum timpul se scurge diferit pentru unii. Sunt aceia care vor totul ieri daca se poate. Abereaza ca se vorbeste de electrice de 6-7 ani, dar nu realizeaza ca prima electrica de masa -Nissan Leaf si-a inceput fabricatia in Japonia din 2010, iar in SUA din 2012. La 2 ani de la aparitie Leaf are autonomie cu 40% mai mare si unii inca mai afirma ca nu s-a schimbat nimic... incredibil ! Cata ignoranta !
-
unul, marţi, 26.03.2013 22:42
Daca unii sunt reticenti la electrice, asta insemnand dupa parerea mea ca sunt realisti, nu inseamna ca sunt anti electrice si pro petrol, de parca mie imi convine sa platesc din ce in ce mai mult la pompa, eu vorbeam ca nu s-a schimbat mai nimic in privinta infrastructurii si unii fac spume la gura pe promotor ca acum e momentul pt Zoe, infrastructura aproape zero, pai sa cumpere ei o flota de 10 masini, daca tot vorbim de ignoranta si vorbe-n vant. De ce modelele electrice sunt foarte scumpe, sunt baterile tehnologii atat de noi si inovatoare? De ce nu sunt doar cu cateva mii mai scumpe decat modelele obisnuite, nu mai vorbesc de autonomie, ok o electrica va fi folosita ca a 2-a masina, si drept urmare o parte dintre cei care detin o electrica nu mai vor una, bineinteles este dezinformare si...conspiratie impotriva electricei, eheei, conspiratiile "este rele" cand vorbim de petrol, dar cand se critica electricele pt ca ofera mai multe dezavantaje decat avantaje e conspiratie si dezinformare domnule. Eu mai spun doar atat, cand o fi o electrica de clasa mica de aproximativ 15 mii ( fara chirie la baterie ca n-am chef de asa ceva) si autonomie de macar 500 de km, eu imi voi cumpara o electrica, si bineinteles cat beau o cafea duminica la pranz, adica o ora aproximativ, s-o pot incarca, fara sa ma duc la mama naibii la singurul punct de incarcare pe nu stiu unde in alt oras.
-
gelu, marţi, 26.03.2013 23:08
@unul si tu stii la fel de bine ca Semtex ca masinile electrice se adreseaza persoanelor cu disponibilitati financiare, deschise la nou (deschizatorii de drumuri) si cu posibilitati tehnice mai largi (domiciliu la casa sau exista garaj). Am mai facut de nenumarate ori analogia electricelor cu televizoarele cu plasma. Pare-se ca destul de greu se accepta ca orice produs nou dincolo de reticenta unora are nevoie de un anumit tip de clienti (din care, cred, ca 98% dintre noi nici nu facem parte) clienti ce ajuta la popularizarea unei noi tehnologii. Ca tu consideri prosteala pe fata asta e alta problema. Dar grija asta a romanului fata de banii altuia mi se pare cel putin cretina. Pana la urma care e problema? Nu exista alternative clasice? Au disparut tdi-urile? benzinarele? ori turbo? Ideea e ca peste 10-15 ani vor zburda pe sosele ca si acum. Procentele intre diferite tipuri de combustibil, in schimb, se vor modifica. Spre castigul nostru. Btw...Tesla a depasit 400 de mile cu un plin si la cei sub 4sec suta, la cum arata si la ce interior are pretul de 88.000USD nu e chiar mare. Deci momentul achizitiei pentru tine nu e chiar departe. Daca e sa te cred pe cuvant ca iti doresti o electrica :D
-
LauCalin, marţi, 26.03.2013 23:18
Nu vreau sa ma implic in discutia aprinsa de mai sus, as vrea sa spun doar ca la un moment dat cei de la Renault s-au declarat nemultumiti de numarul masinilor electrice pe care le-a vandut (singurul de care imi pare sincer rau este Twizy): http://www.automarket.ro/stiri/renault-suntem-dezamagiti-de-rezultatele-de-vanzari-ale-modelelor-47718.html Pe de alta parte, parerea mea este ca, cel putin teoretic o masina electrica este o idee buna, asta daca nu ar fi atat de scumpe (totusi Renault a incercat sa gaseasca o solutie in acest sens), nu ar avea autonomia atat de mica si nu ar fi o infrastructura electrica pentru ele atat de slaba. Mai mult, ce am incercat sa spun mai demult aici au spus cei de la AM in stire. Ok, nu platesti benzina sau motorina dar vei avea o factura destul de mare la curent. Totusi poate vei cheltui mai putin pe curent, insa sa nu uitam ca vorbim de o masina pe care o incarci zilnic si in comparatie cu una conventionala, este (mult mai) scumpa. Revenind la stire. Sincer nu mi se pare tragic ca 2 din 3 japonezi sunt incantati ca si-au cumparat o electrica. Deci ar insemna ca 66% din cei care au o electrica sunt multumiti. Pentru producatori asta e bune. Deci pe principiul ca niciodata nu vei putea sa-i multumesti pe toti, electricele in Japonia se pare ca sunt un succes.
-
gelu, marţi, 26.03.2013 23:34
e bine ca te implici....cam batea vantu'....si nu cred ca e o discutie "aprinsa". Ni se pare destul de temperata tinad cont de subiect si, probabil, mai argumentata
-
erata, marţi, 26.03.2013 23:35
"Mi" se pare...
-
Semtex, marţi, 26.03.2013 23:43
Foarte bine ! Nu te incadrezi in target-ul propus de Renault-Nissan. Vai ce pierdere ! :)) Mai aberanta de atat poate fi discutia? Adica discutam de un Zoe care de abia si-a inceput comercializarea in vestul Europei. Romanii deja halucineaza ca-l au in fata ochilor si pot emite pretentii. Pai stati fratilor, ca pana ajunge in Romania, se pot schimba multe. Oricum, nu sta Renault in vanzarile din Romania, calmeaza-te. Dar asta nu inseamna ca nu va exploata un potential. Pentru ca oameni de afaceri interesati exista. Nu sunteti voi, cei cu "500 km autonomie" oferita ieri, centrul universului. Marea majoritate fac sub 100 km pe zi. Noaptea isi incarca masina, iar dimineata o iau de la capat. E simplu.
-
Semtex, miercuri, 27.03.2013 00:36
@LauCalin Cand s-a scris articolul ala, Zoe nu era disponibil la vanzare. Twizy e un cvadriciclu, Kangoo masina de marfa, iar Fluence mult prea mare pentru oras. Zoe raspune cel mai bine nevoilor urbane. Se adreseaza deci unor clienti mai numerosi. Vom vedea. Are toate premisele succesului.
-
LauCalin, miercuri, 27.03.2013 11:07
Nu contest faptulca Zoe nu are si avantaje clare, insa problemele nu depind neaparat de el. Asa cum am mai zis, este o masina cu care daca ai nevoie urgenta sa ajungi undeva in oras dupa ce ai consumat 3 sferturi din baterie, ramai in drum. Cu o masina conventionala de bine, de rau gasesti o benzinarie. Deci revenim la vechea poveste, cea a retelelor de incarcare. Nu stiu cum se poate vinde asa ceva in tari precum Romania (in conditiile in care sunt foarte multe tari la nivelul Romaniei - si apropo, daca pentru Renault nu ar fi contat si piata de la noi in general, nu ar importa in Romania si nici nu ar fi investit in Dacia, insa asta e o alta poveste) in conditiile in care singura priza publica din tara pentru masinile electrice este la Unirii, in Bucuresti. Iar vechea poveste ca iti incarci masina de la priza de acasa seara... da, asa este. Dar o faci in fiecare seara si asta poate creste factura la curent considerabil. Ca sa nu mai spunem ca pot fi sanse sa uiti sa o incarci. Cu o masina normala poti merge chiar si cu vaporii de benzina cativa km pana la cea mai apropiata benzinarie. Un telefon mobil poti sa-l incarci chiar si de la un calculator prin cablul de date cand ajungi la munca. Nu sunt contra masinilor electrice, apreciez evolutia lor pozitiva, insa consider ca inca nu este momentul lor. Mai au destule slabiciuni. Si eu cred ca aceste slabiciuni vor fi rezolvate concret peste cateva zeci de ani, cand rezervele de petrol chiar vor fi pe terminate si cei din industria petroliera usor, usor vor pierde teren. Nevoia de miscare va exista mereu, masina electrica nu este condamnata la moarte.
-
Semtex, miercuri, 27.03.2013 11:40
@LauCalin Te inseli. Declaratiile presei de specialitate si studiile pe clienti au dovedit ca "range anxiety" dispare in momentul in care o conduci mai mult. Plus de asta, Zoe are un sistem online sofisticat in care iti calculeaza toate posibilitatile, deci nu poti ramane in drum. Iti reamintesc ca 80% din europeni fac sub 100 km pe zi si au o a 2-a masina clasica in garaj. Deci ce scrii tu, nu este o problema din punctul lor de vedere. Ma refer bineinteles la target-ul Zoe. Cand am spus Renault nu conteaza la vanzari de masini electrice pe Romania (cel putin prima faza) , m-am referit STRICT la asta, nu la investitiile Renault la Dacia (cu totul alta mancare de peste). Pentru Renault, Europa de Vest si Israel sunt suficiente la inceput pentru a-si atinge pragul de profitabilitate. Deci n-are legatura ca sunt multe tari ca Romania. Creste factura la curent? Ma lasi! Ce e moca pe lumea asta? Pentru un "full" la o electrica cheltuiesti 2~ 3 euro si faci cam 150 km lejer. Inmulteste asta cu 3 si o sa-ti dea vreo 450km parcursi la un cost de ~9 euro. Un full cu aceiasi km la o masina pe benzina cu motor mediu 1.6 de exemplu, te costa 270 RON in oras. Fata de 40 RON (9 euro) e o diferenta importanta. Bun, mai adauga si costul lunar al bateriei si vei vedea ca tot iesi mai bine. Bine asta-i un calcul simplist. Nu uitata insa ca Zoe e o masina adresata companiilor si oamenilor de afaceri care calculeaza totul la sange si trebuie sa ai argumente concrete ca sa-i convingi sa cumpere. Ori eu nu cred ca Renault s-ar fi aruncat cu capul inainte cand au lansat masinile astea. Consider ca momentul lor este ACUM, atata timp cat au un target bine definit.
-
Semtex, miercuri, 27.03.2013 12:40
In completare, as spune ca exista in statele civilizate statii de incarcare rapida, idiferent ce credeti voi. Asa ca legat de vesnica dilema "daca ai nevoie urgenta sa ajungi undeva in oras dupa ce ai consumat 3 sferturi din baterie"... ce faci? E simplu. Faci acelasi lucru ce ai face si la o masina ramasa fara benzina sau motorina, doar ca nu te duci la un PECO obisnuit, te duci la o statie speciala unde poti reincarca 80% din baterie in 30 de minute. Sau mai putin, in functie de unde ai nevoie sa ajungi. Zoe, respectiv Leaf au 210, respectiv 228 km autonomie in ciclul NEDC.
-
unul, miercuri, 27.03.2013 12:54
Renault sa se arunce cu capul inainte?? Niciodata:) hahaha. Te astept dupa ceva vreme sa vii cu date despre vanzari la Zoe, daca sunt bune atunci jos palaria, Renault de data asta a stiut ce face, daca nu gasesti tu niste scuze foarte bune, si vorbesc de Europa evident, nu de Romania.
-
dan, miercuri, 27.03.2013 15:17
Cine ar mai putea cumpara ca unic automobil unul care nu merge mai mult de 100-150 km, se incarca complet in cateva ore bune si costa cat o masina cu 2 clase peste? E logica simpla, omul isi face calcule economice inainte sa se gandeasca la salvarea planetei. Unii s-au repezit sa inghita galusca promisiunilor desarte si dupa ce au vazut ca, de fapt, nu se simte nici o evolutie, cam incep sa dea din colt in colt. Cam cate statii de incarcare rapida ar tb sa apara, sa satisfaca cel putin un potential de 20-30% din piata totala de automobile? Ce s-ar fi intamplat daca mult mai multi ar fi cumparat masini electrice, se programau la acele statii sa prinda loc pt cele 20-30 min de incarcare rapida? Atarnau prizele pe geamuri? Ce investitie ar fi presupus atatea statii? Ce faci cu bateria dupa 6-7 ani daca o platesti integral? Plus multe, multe alte intrebari pe care multa lume, mai putin producatorii de masini, si le-a pus.
-
gelu, miercuri, 27.03.2013 16:39
@dan...tu pari sa faci parte din alt film :)))))
-
LauCalin, miercuri, 27.03.2013 21:27
Semtex, sti care e diferenta? Ca pretul la curent pe care l-ai scris tu, de 3 euro este valabil pentru o incarcare, hai doua. Ei, asta inseamna cel putin 45 de euro/luna factura la curent doar pentru masina. Mai tine cont ca orice acumulator din lume nu ramane incarcat daca nu il folosesti sau il folosesti mai putin. In conditiile in care repet, masina este mai scumpa decat una "clasica" (asta inseamna inclusiv o rata la banca mai mare), plus chiria pentru acumulatori. Asta inseamna ca e posibil sa fie mai mari costurile de exploatare fata de o masina conventionala. Cat despre targetul stabilit de Renault si ca ACUM e momentul masinilor electrice in general si ale celor de la Renault in special... mai vorbim peste un an, doi. Nu de alta, dar nu ar fi prima data cand fanii spun ceva, eu spun altceva, dupa care cei de la Renault spun ce am preconizat eu. Sincer sper sa ma insel, insa am argumente concrete care ma fac sa cred ca inca nu este momentul masinilor electrice. ;)
-
dan_grc, miercuri, 27.03.2013 22:47
Ei si tu acum Caline, mai bine nu mai spune altceva ca sa se adevereasca, orice model nou lansat de Renault se face in urma unui elaborat studiu, peste ceea ce fac ceilalti, astfel incat procentul de succes nu are cum sa fie decat 100%, cu unele mici exceptii, deci daca ACUM este momentul pai asa este, cum poti sa contrazici fanii Renault? Adica poti, ca vad ca-ti place, dar esti singur in aceasta "lupta", eu nu ma mai bag, asta a fost ultima data:).
-
Mihai, joi, 28.03.2013 07:09
Eu zic ca tot ce a scris semtex pana acum e foarte realist si singurul lucru care va impiedica sa recunoasteti ca e ceva in toata treaba asta cu electricele de acum incolo, e orgoliul vostru personal , dar si faptul ca sunteti fani ai altor marci volvo, bmw etc. , iar Renault este o marca lowcost egala cu Dacia, deci nu-i de nasul vostru, nu? Fanii Renault sunt niste exageratii si niste absurzi, iar voi sunteti frumosi si perfecti. Cum sa nu ! Cei mai inteligenti baieti din lume , cu analize mult mai pertinente decat ce a scris semtex pana acum. Doar ati dovedit-o. Uraaa uraaaa!
-
LauCalin, joi, 28.03.2013 09:24
Mihai, i-ati o pastila sau mai citeste prin arhiva site-ului. Mereu am spus ca simpatizez Volvo si ca este in alta liga fata de Renault. Cand a fost cazul sa-mi spun o parere pozitiva am spus-o, cand ceva nu mi-a convenit din nou am spus-o. Si este valabil cam despre orice companie, marca sau masina (vezi comentariile mele de saptamana trecuta despre greva de la Dacia). Deci inainte sa tragi niste concluzii, intereseaza-te. Nu am criticat masinile electrice de la Renault, am spus ca nu este inca timpul lor in general. Vom vedea asta la numarul de unitati vandute. Si sa nu uitam ca cei care au masini electrice in serie ii numeri pe degete. Motivul nu este acela ca inginerii si-au luat diplomele pe pile (total opus fata de cei de la Renault, ca acolo e crema industriei auto), ci faptul ca inca se fac cercetari amanuntite in domeniu.
-
gelu, joi, 28.03.2013 10:18
si cam cand e timpul masinilor electrice? intreb si io ca prostu'....
-
Semtex, joi, 28.03.2013 10:59
Mda. O dam si mai mult in copilarii. Era de asteptat. @unul Ti-am dat la inceput cateva indicii, dar cum nivelul tau de cunostinte auto e foarte sumar, am anticipat ca nu te vei prinde ce vreau sa zic. In primul rand, Renault a murit demult saracul. Prin 1944. Nu mai poate lua decizii. Renault e in prezent o companie globala condusa de niste oameni care se succed periodic si care iau decizii mai mult sau mai putin inspirate. Nu poti sa-mi spui mie ca exista pe lumea asta marci auto lipsite de greseli in istoria lor. Exista marci care au avut esecul impregnat in ADN (istoria e plina de marci falimentare) si exista marci care au pornit de la o idee buna si au razbatut indiferent de dificultati. Ce bati tu toba cu Vel Satis e o mare aberatie, din moment ce Vel Satis a fost conceput acum mai bine de un deceniu, in 2001, deci in cu totul alta era. La vremea aia conducerea era alta decat ce vedem acum. E o diferenta importanta intre ce a fost atunci si ce este acum. Se numeste Carlos Ghosn. Din 2005. Carlos Ghosn e unicat in industria auto, fiind un lider multicultural respectat pentru abilitatile sale si de cei din alte domenii, nu numai auto. Daca te uiti la realizarile lui, nu poti sa nu ramai perplex. E un individ nascut in Brazilia, crescut in Liban si scolit la Paris, ce vorbeste fluent 5 limbi. La 27 de ani lucra la Michelin si era cel mai tanar manager din industria cauciucului. Vechia poveste cu Carlos Ghosn care a readus Nissan pe linia de plutire, obtinand chiar profit la inceputul anilor 2000 e depasita. Nissan nu mai e demult in defensiva, ci in ofensiva. In Japonia este unul dintre putinii straini care conduc o companie nipona si e vazut ca un erou care a readus speranta liderilor din toate ramurile economice. A aparut chiar in benzi desenate cu supereroi (Manga), iar pentru japonezi asta-i o inalta forma de respect. A aparut si intr-un film alaturi de Elon Musk (Tesla) si Bob Lutz (GM), numit "Revenge of the electric car". Un film pe care vi-l recomand. Tine frecvent cursuri de management la universitati americane de prestigiu gen Princeton sau Stanford. In 2009 i s-a propus sa conduca GM. A refuzat, pentru ca ar fi fost "perturbator si neloial" pentru Alianta Renault-Nissan. La reuniunile de la Davos de cativa ani incoace e singurul invitat din industria auto. Uitati aici - Davos 2013: http://www.youtube.com/watch?v=aZEz99ToAaw Dar ce are Carlos Ghosn atat de special incat e atat de solicitat? De ce nu vedem un Martin Winterkon, un Akio Toyoda sau un Chung Mong-koo (stiu, o sa ma intrebati who the f**k is that? E CEO hyundai. That's my point) ? Pentru ca are viziune, carisma si capacitatea de a uni oameni de pe toate continentele fara a le stirbi respecul de sine. Carlos Ghosn si-a ales atent echipa care-i raporteaza direct lui, fara alti intermediari, cum se intampla la companii concurente.Carlos Ghosn e recunoscut ca ambasadorul schimbarii, deschizatorul de drumuri, insa nu se baga intr-o afacere, daca nu-i miroase a bani. Eu zic ca la momentul actual, Renault a dovedit destul, fiind prima marca din Europa la masini electrice cu o cota de piata de peste 30%. Deci cam aceesi cota pe care o are Dacia la ea acasa, in Romania.Deasemenea Nissan planuieste sa fie prima marca din China in momentul in care se va pune legislatia la punct. @LauCalin Te rog frumos, da-ti jos ochelarii de cal. Costul benzinei si al intretinerii periodice l-ai luat in calcul? Nu.
-
Unul, joi, 28.03.2013 11:44
O poveste de la "adam si eva" nu era necesara, stiu cine a fost Renault, eu ma refeream la ultimii 10-15 ani, ok Ghosn este din 2005, pt alianta Renault-Nissan este foarte bun, dar cand spui ca "nu se arunca Renault cu capul inainte" cuprinzi foarte multe lucruri, ca vrei tu sa vorbesti doar de perioada de dupa 2005 e treaba ta, eu vroiam sa spun ca din anii "90 chiar pana astazi Renault a avut multe esecuri, toate marcile au avut, dar la ei au fost mai multe, mai ales la modelele mai mari, am vrut sa subliniez ca se mai arunca si cu capul inainte, bravo lor ca sunt curajosi. Vad ca este un mare idol pt tine Ghosn, foarte frumos, este un guru al industriei auto, dar nu sub conducerea lui a iesit Laguna 3 care din primii 2 ani a dezamagit la vanzari? mult laudatul model Latitudine care s-a vandut si mai prost decat Laguna, complementar ca oferta dar la fel de complementar si la vanzari? Sunt 2 exemple de ASA NU, de esec, mai mult decat atat, de la clasa compacta in sus Renault chiar nu prea stie ce face si se tot arunca cu capul inainte, exceptand Espace, deci repet, sa asteptam marele succes si la Zoe sa vedem daca Renault stie ce face sau nu, iar indemnurile ca acum e momentul sunt amuzante, cine sunteti voi sa faceti astfel de indemnuri, mie imi suna a disperare oficiala chiar, acum fratilor cumparati Zoe, alta sansa nu mai aveti sa platiti 1200 de euro pe an chiria bateriei, apropo de costuri, la un Clio nu te costa 1200 de euro pe an revizia sau intretinerea periodica. @gelu Stii cand este timpul? Cand o sa-ti permiti si tu o electrica, atunci este timpul, pana atunci abereaza de mentalitatea romanilor care sunt anti-electrice.
-
@unul, joi, 28.03.2013 13:35
mda...incercasem un ton rezonabil iar tu ma iei cu "abereaza" stii cat costau laptopurile la data aparitiei lor? Unui rupt in fund ca tine ii trebuiau 2 generatii sa-si permita unul. cu asta am incheiat....cand "partenerul" de discutie e tabula rasa nu are rost o alfabetizare. Educatia nu o pot face eu cand prostia e a doua natura iar prima ignoranta. spor in viata
-
unul, joi, 28.03.2013 14:01
Pai una este sa spui ca cineva abereaza, alta e sa spui ca-i rupt in fund, dintre aceste 2 considerente nu stiu cine pare mai putin educat, dar ca sa continui aceeasi idee, cam tot 2 generatii iti trebuie si tie sa-ti permiti o electrica, in perioada cand au aparut laptop-urile chiar erau noutati, era mai greu de achizitionat dar dupa aia il bagai simplu in priza acasa, asta este o prima mare diferenta, mult mai comod si cu totul alt consum, apoi era o premiera bateria de laptop mult diminuata, bateriiile mari si grele sunt inventate de vreo 100 de ani, cum sunt astazi la masini, adica tot cam la fel, difera tehnologia de producere, apoi la laptop nu aveai nevoie de ditamai infrastructura, la mobile a fost nevoie de asta, dar monopolul telefoniei fixe la acea vreme chiar nu se compara cu cel al petrolului de astazi, la petrol este mult mai mare si mai raspandit, apoi telefonia mobila chiar a adus un real beneficiu, cel al electricelor....mai dureaza putin cu beneficiile, in afara de salvarea planetei bineinteles, deci sunt niste diferente MARI pe care ori nu le vezi ori nu vrei sa le vezi, dar asa este, acum este momentul pt electrice, doar ca tu nu esti un potential client pentru ele, doar critici pe altii care sunt realisti, ai vazut ultimul salon de la Geneva?? Ai vazut ce spatiu "mare" a fost dedicat la capitolul "green car"?? Ai vazut marile lansari la energii neconventionale?? Asa ziceam si eu.... Asta este prezentul, electricele mai dureaza, dc? Pentru ca asa vrea industria petroliera in primul rand, de care depinde si cea auto, ponderea aia la care visati de 20-30% de masini electrice in 10-15 ani va veni mai greu decat credeti voi, electricele reprezinta acum mai mult o fita pe care din ce in ce mai putini in Europa si-o mai permit ca a 2-a masina.
-
gelu, joi, 28.03.2013 15:02
@unul... chiar n-ai vazut asemanarea intre alternativa masini electrice si alternativa laptopuri? Pret ridicat, performante slabe (initial). N-ai vazut nici asemanarea izbitoare intre ce era la inceputurile telefoniei mobile si electricile de astazi? Cam cat de mare era un telefon mobil si cat de greu; ca vorbeai de beneficii. Ca ai adus vorba de ignoranta. Sa-ti aduc aminte de mentalitatea de cornuta a marilor companii americane ce au refuzat intrarea pe piata mobilelor pentru ca "inca nu era inca timpul"? Prietene....citeste putin, documenteaza-te si vei vedea ca "ochelarii de cal" se poarta si la case mai mari. Fie vorba intre noi, in acest caz, nu am de ce sa am pretentii de la tine. Mentionai de monopolul telefoniei fixe....tu esti intreg cand spui ca nu era chiar atat de mare? Puiule, telefonia fixa ERA SINGURA OPTIUNE iar in SUA (de exemplu) erau 2 mari jucatori pe piata. Nu te-ai saturat sa tot aduci in discutie interesele industriei petroliere? Nu citesti putin presa straina? Si in general presa de specialitate? Nu vezi ca marile companii petroliere devin companii energetice largindu-si ariile de activitate abordand tocmai energiile alternative? Cand vei pricepe ca banii nu au miros si ca este doar o chestiune de timp cand aceste companii se vor lauda cu un portofoliu "verde" in dotare. Ce ai sa spui atunci? cu tot respectul dai dovada de o ignoranta crasa, nu e vorba de prostie e vorba de INCAPACITATEA de a intelege REALITATILE. PS. sa-ti dau un exemplu de "inca nu e timpul". Espace. A aparut inainte vremurilor fiind singura oferta de acest tip pe piata europeana la momentul lansarii. Dar s-a dovedit apoi ca monovolumul este absolut necesar in oferta oricarui constructor Roata se invarte si ca iti convine sau nu electricele vor deveni o alternativa. Trebuie sa ai minte si o minte deschisa sa vezi ca intodeauna alternativele ofera la un moment dat un avantaj consumatorului. PS....vezi ca si VAG ofera o electrica. La fel de prosti sunt si germanii fara indoiala. Ar tb sa ofere doar TDI sa stim una si buna.
-
unul, joi, 28.03.2013 15:11
Omule, alternativa cu procente gen 10% la electrice este una, si siguranta cu care spuneti ca acum este momentul electricelor este alta, observi diferenta? Si noraml ca petrolistii au si companii de producere a energiilor neconventionale, dar deocamdata petrolul este in continuare foarte profitabil, in momentul in care nu va mai fi pentru ei atunci va veni momentul cu adevarat si vor fi "avalanse" de electrice cu 700 km autonomie, eu spun doar ca NU ESTE momentul acum, asta insemnand urmatorii cativa ani, nu peste 20 de ani, iar o caroserie noua la un model conventional este altceva, exemplul cu Espace este zero, eu va astept peste cativa ani sa spuneti la fel, ca acum este momentul, sa vad ce-o sa mai spui atunci.
-
Semtex, joi, 28.03.2013 15:14
@unul Nu ! Cand spun ca Renault nu se arunca cu capul inainte, cuprind strict conducerea actuala a marcii. Asta-i singurul lucru care are sens ! Inca odata, privind pe firul LOGIC si de BUN SIMT... NU vad ce relevanta are o masina conceputa in 1998, cu un cu totul alt curent - cel al masinilor electrice din secolul 21. Atentie, conceputa, nu vanduta. O masina are nevoie de cel putin 3-4 ani pentru a trece de stadiul de schita, la comercializarea efectiva. Laguna 3 a fost desenata de Patrick le Quement inainte sa vina Ghosn la conducere. Patrick le Quement s-a pensionat demult. Ai pretentii sa n-o luam de la adam si eva, dar totusi tu iti permiti sa te intorci in istorie cu 15 de ani. Asta la o marca cu istorie de peste 110 de ani. Mai are vreo logica ceea ce scrii tu? Eu inteleg ca te sucesti in functie de interese, insa de unde atata dispret pentru logica? Vrei sa discutam de istorie? Nu cred ca vrei sa discutam de istorie! Volkswagen, Opel, Citroen, Ford, Kia, Hyundai etc. au avut CEL PUTIN la fel de multe esecuri, doar ca cei tineri cu o cultura auto facuta pe maidan, n-au habar de lucrurile astea. Volkswagen Corrado, Fox, Lupo, Karmann Ghia TC, k70, Santana, Phaeton, Opel GT, Signum, Frontera, Antara, Agila, Citroen SM, XM, C6, C8, Fiat Strada, Croma, Multipla, Stilo, Regata, Ford Pinto, Edsel, Scorpio, Ka, Hyundai Sonata, Genesis, Grandeur XG, Atos, Lantra, Kia Cerato, Opirus, Joice etc. Si asta doar pentru Europa. Nu mai iau in calcul Seat, MG sau esecurile din SUA si restul lumii ca mi-ar lua toata ziua.
-
gelu, joi, 28.03.2013 15:31
exemplu cu Espace este bun (din pc meu de vedere). Espace nu a avut succes la lansare...monovolumele da. Dar daca tu crezi ca "ZERO" este un contrargument insemna ca vorbim pe limbi diferite Iar orgoliul merge mana in mana cu ignoranta. Dar stiai asta deja.
-
unul, joi, 28.03.2013 16:24
Cea mai buna dovada a ignorantei si-a exagerarii este primul comentriu al lui @semtex, o simpla stire care spune ca unul din 3 japonezi n-ar mai cumpara o electrica, mie unul mi se pare un procent destul de bun in favoarea electricelor, dar nu...este o manipulare ordinara a americanilor de parca studiul arata ca 99% n-ar mai vrea sa cumpere si ne arata realitatea asa cum este ea, un clip de pe youtube, apoi electricele cica sunt doar o alternativa, ceea ce este corect, adica vor fi 10-15 -20 % pe viitor dar in acelasi timp ACUM este momentul pt electrice, pai acum este momentul pt alternative care oricum vor fi minoritare si dupa 20 de ani? Dar cred ca doar mie mi se pare o contradictie, apoi n-am zis ca celelalte marci n-au inregistrat esecuri, dar n-am auzit alti fani de la alte marci, sa spuna ca marca respectiva stie ce face oricand, oriunde si totul este garantat, stai ca acum si reinvierea marcii Alpine este o alta garantie a fanilor, este musai sa fie un succes, nu exista marja de eroare, nu exista neprevazut, garantat 100%, daca a reusit Mini si cu Fiat 500, dc n-ar reusi si Alpine dupa 40 de ani? Cel putin asta am citit la unii, nu mai conteaza ca Mini si 500 au fost acum 50 de ani foarte raspandite in milioane de exemplare pt publicul larg si Alpine era cu totul altceva, pt cunoscatori, pt competitie si produse in exemplare foarte putine, performante dar scumpe pt acele vremuri, deci toate aceste aspecte n-au importanta, exista doar garantii de la unii, care nu stiu cum se face ca dupa un timp sunt contrazisi de anumite stiri si statistici. Baieti, putin mai realisti si mai moderati daca sunteti n-ar fi rau deloc, nu orice stire care nu va convine este manipulare si nu orice clip de pe youtube este adevarul universal.
-
Semtex, joi, 28.03.2013 17:17
Tocmai in asta consta manipularea... e vorba de cum expui o chestiune si impactul pe care trebuie sa-l aiba un titlu. Ori a folosi o negatie aici, are intotdeauna efectul psihologic scontat. Cine nu stie cum se practica manipularea in statistici la americani, ar trebui sa citeasca "Confesiunile unui asasin economic" de John Perkins. Ce nu pricep unii, e ca pragul de 10% in 2020 nu se atinge brusc, ci progresiv, prin investitii. O analiza a tendintelor pietei nu garanteaza nimic ! Ci e doar atat: o analiza ! Se pun cap la cap niste premise si se ajunge la o concluzie LOGICA. Garantat ? Nu e nimic garantat, decat ca vom ajunge la fundul sacului cu resursele petroliere.
-
LauCalin, joi, 28.03.2013 21:29
@Semtex, cheltuielile de care spuneam eu la masinile elctrice sunt lunare. Factura la curent + chiria bateriei + rata mai mare ca la un Clio DCI sa zicem, duc la peste 200 de euro/ luna. Asta la un calcul simplu inseamna cel putin 2400 de euro/an (ups!) E o diferenta, daca vrei sa intelegi. Asta apropo de ochelarii de cal, care se pare ca defapt au lentile de sticla si pot sa mai vad si in lateral. Si as vrea sa ma mai adaug... defapt nu, las-o asa. N-are rost sa ma intind iar la discutii contradictorii cu cei care refuza sa inteleaga sau sunt platiti sa se comporte intr-un anumit fel.
-
gelu, joi, 28.03.2013 23:29
@lau....tu pui in ecuatie factura la curent? nu e usor exagerat, sa nu spun eronat? Celelalte masini merg pe aer? Poate imi explici logica premisei. Nu de alta dar cand vine vorba de electrice incep sa apara cheltuieli cu nemiluita doar doar sa iasa un "+" la efort financiar.
-
LauCalin, vineri, 29.03.2013 00:05
Ideea este ca, la sfarsitul lunii cand tragi linie vei vedea ca banii cheltuiti pe curentul cu care ai incarcat masina nu sunt chiar atat de putini fata de motorina pe care ai cumparat-o pentru un simplu diesel. Si asa cum am mai spus, lunar cheltuiesti mai mult, gandeste-te ca este o masina mai scumpa si asta presupune un anumit numar de km parcursi pentru amortizare (mult mai mari fata de benzina vs motorina). Diferentele pot fi atat de mari, de peste 10000 de euro chiar. Ei bine oare in cati ani, cati km si dupa cati kw consumati se amortizeaza pretul? Despre asta vorbesc. Cand un Zoe va costa cam cat un Twingo atunci lucrurile mai mult ca sigur vor sta altfel. B7
-
Semtex, vineri, 29.03.2013 10:41
@LauCalin Doar atat ? Ma asteptam la un calcul comparativ mai pertinent din partea ta. Sau te faci ca nu intelegi pentru ca nu stii toate datele? Autunci de ce-ti mai dai cu parerea, frate? Eu am facut initial cu calcul simplist, dar accept provocarea. O sa-ti demonstrez concret, pe cifre, de ce cred ca masinile electrice sunt viabile ACUM. Voi face un calcul, dar hai sa lamurim cateva lucruri inainte: 1. NU sunt angajat Renault, Dacia sau Nissan. 2. Ce scriu acum, scriu din pasiune pentru automobile. Asadar, hai sa privim dpdv a unui francez cu 3.300 euro salariu (media salariului in Franta) la abonamentul clasic: Pret curent electric: 0.09 euro / kWh Pret litru benzina: 1.7 euro Pret litru diesel 1.5 euro Renault ZOE electric 88 CP Pret de baza: ______________________________13.700 euro Pret baterie_________________________________2.844 euro -abonament 79euro/luna x 3ani, 12.500 km/an Consum urban (litri/100km) -- Rezervor (litri) -- Autonomie urban: 160 km Cost alimentare plin:__________________________ 5.8 euro Cost curent/carburant pe km____________________0.03 euro Consum urban (litri) -- Cost urban in 12.500 km ________________________453 euro Cost consum urban in 3ani, 37500km_____________1.359 euro ____________________________________________________ Costuri totale teoretice, fara revizii ______________17.903 euro Renault Clio 1.2 75 CP Pret de baza: ______________________________14.270 euro Pret baterie____________________________________0 euro Consum urban: 7.0 l/100km Rezervor : 45 litri Autonomie urban: 642 km Cost alimentare plin:__________________________ 76.5 euro Cost curent/carburant pe km_____________________0.12 euro Consum urban (litri) -- Cost urban in 12.500 km ________________________1.490 euro Cost consum urban in 3ani, 37500km______________ 4.470 euro _______________________________________________________ Costuri totale teoretice, fara revizii________________18.740 euro Catava observatii: Trăgand linie, in 3 ani si 12.500 km/an, Renault Zoe va costa 17.903 euro, cu 837 euro mai putin decat Renault Clio 1.2. Masinile electrice au intretinerea mai ieftina decat masinile cu motoare termice, deci avantajul creste si mai mult. Legat de pret , Clio este in media segmentului, deci e destul de elocvent. Zoe e bine pozitionat in comparatie cu alte masini de clasa mica. Ar trebui sa stii ca Zoe e gandit cu un nivel de echipare mai bogat decat Clio Authentique, cel pentru care am facut calculul. Vrei sa fac un calcul si pentru diesel ? Te avertizez ca dieselul trece de 16.500 euro in Franta.
-
LauCalin, sâmbătă, 30.03.2013 00:25
Pai stai putin, ca tocmai in stire se spune ca una din nemultumirile celor care au o electrica este tocmai factura la curent. Deci ce imi spui tu teoretic este contrazis de niste lucruri practice, adica de ce spun proprietarii. Dar uite, ca sa-ti fac pe plac, e ieftin curentul, dar cu toate astea sunt alte costuri lunare pe care le implica neconditionat o masina electrica (repet, rata mai mare si chiria acumulatorilor care trebuies platite obligatoriu in fiecare luna). Si in plus esti prea constrans atunci cand o alegi. Numarul benzinariilor este muuuult mai mare decat al statiilor de incarcare pentru masinile electrice. Asta inseamna ca sansele sa ramai fara "vitamine" sunt mult mai mari la o electrica. Cum ar fi sa ramai fara curent in celalalt capat al orasului? Uite, am avut o nevoie urgenta, a trebuit sa plec cu masina, traficul este mult mai aglomerat decat cel pe care l-am crezut si am ramas fara curent intr-un ambuteiaj. Sansele sa fac rost de 2-3 litri de benzina/motorina sunt mult mai mari decat sa fac rost... de curent electric. Asta daca nu rog pe cineva de la un bloc sa intinda vreo 20-30 de metri de prelungitoare ca sa-mi incarc masina electrica in timp ce mai dau banii si pe taxi, ca na, am o intalnire importanta. Asadar consider in continuare ca este un lux sa ai o masina pe care dai mult mai multi bani si pe care sa fii constrans sa o folosesti numai in oras. Cumpara-ti tu ACUM, eu am spus de ce nu mi-as cumpara acum. Si sorry, tu nu ai cultura auto. Cultura auto nu inseamna sa tii predici despre o marca. Tu ai cultura auto legata doar de Renault. Despre altceva nu te-am vazut sa scrii.
-
Semtex, sâmbătă, 30.03.2013 11:22
@LauCalin Ce proprietari, pt ca daca te uiti pe siteul americanilor, doar 106 din 1300 respondenti in Japonia, sunt proprietari a unei masini electrice. Asta intr-o tara unde sunt peste 20.000 de proprietari de Nissan Leaf. Iar Leaf nu e singura electrica din Japonia. Apropo, "studiul" asta-i facut in 2012. Oricat te dai tu de ceasul mortii, cifrele pe care le-am scris ptr FRANTA , NU pot fi contrazise ! Costul curentului de 0.09 euro / kWh e luat de la EDF , compania nationala a electricitatii in Franta. "Chiria acumulatorilor" ? Daca te uiti bine in calcul, am specificat "Pret baterie". Rata?! Ce alta rata visezi? Pretul masinii e xxx euro. Ai bani cash, o iei cash. N-ai bani cash, o iei in rate, indiferent ca-i masina electrica, pe benzina sau motorina. Scurt ! Daca ai fi avut bunul simt sa citesti primele mele comentarii, ai fi identificat target-ul acestei masini / profilul clientului. Discutam de companii inovatoare si clientii particulari deschisi la minte, cu o situatie financiara peste medie, ce stau la casa si nu au problema in a pune masina la incarcat ca telefonul mobil, noaptea, cand energia este mai ieftina (of, oare de ce trebuie sa ma repet?!). Si cum sa-mi cumpar un Leaf sau Zoe care NU SE VINDE in Romania?! Tu gandesti putin? Deloc as spune. Pana vor ajunge masinile astea si-n Romania, se vor schimba multe. Chiar nu ma intereseaza nevoi ai avut tu, pentru ca target-ul se gaseste in vestul Europei. Tocmai de aia am facut calculul de mai sus si tocmai de aia am spus ca timpul lor este ACUM. Pozitionarea geografica e cu totul alta chestiune. Parisul are suficiente statii de reincarcare. http://www.automobile-propre.com/stations/carte-bornes-de-recharge-voitures-electriques/ La o masina electrica nu conteaza traficul, asa cum conteaza la o masina alimentata cu benzina sau motorina, ptr ca in momentul in care stai pe loc nu consuma, iar pe franare se reincarca. De aia spre deosebire de o masina cu motor termic, autonomia la o masina electrica e mai mare in oras decat afara. Implica mai mult franare regenerativa. Si stai linistit, nu am ochelari de cal ca tine. Cine cauta bine o sa vada ca mi-am exprimat aprecierea & respectul si pentru alte marci/ modele decat Renault/Nissan, precum Mercedes S Class, noua Mazda 6, Honda Accord, BMW seria 5, Toyota Land Cruiser, Hilux, Mini One etc.Ok, poate nelogat.
-
LauCalin, sâmbătă, 30.03.2013 11:38
Bine, fie ca tine... nu cred ca mai are rost sa ne contrazicem pentru ca nu ajungem la nici un numitor comun. Daca zici ca Franta are o infrastructuta bine pusa la punct pentru masinile electrice, vom vedea peste 2-3 ani numarul de masini electrice vandute acolo. In acest moment cea mai buna infrastructura pentru masinile electrice sunt in tarile nordice si tarile de jos. Acolo este si locul unde producatorii de masini electrice fac cele mai multe teste. Pentru ca mentalitatea celor de acolo permite asemenea teste, sunt mai deschisi.
-
Semtex, sâmbătă, 30.03.2013 12:12
Renault Zoe e recent lansat anul acesta in 2013. Pornind de la premise reale, verificabile, putem concluziona ca Zoe are sanse mari de succes. Masinile cu motoare cu ardere interna au peste 125 ani de evolutie si nici lor nu le-a fost usor la inceput, fiind multi reticenti la "trasura fara cai" de la sfarsitul sec 19-inceput sec. 20.
-
Semtex82, sâmbătă, 30.03.2013 15:27
@Mirica Bogdan Inca odata vreau sa atrag atentia redactorilor Automarket, in special autorului acestui articol, Bogdan Mirica: nu mai preluati si traduceti toate aberatiile ce distorsioneaza imaginea reala a lumii auto. Asta daca sunteti cu adevarat pasionati de domeniul auto si nu scrieti articole doar pentru bani. Putina coloana vertebrala, nu strica. Uitati aici gluma de "studiu". Citez de pe www.mckinsey.com "Source: 2012 McKinsey online survey of 1,300 respondents, including 106 early electric-vehicle buyers, who had bought a car in Japan in the last 24 mounths" Adica ei n-au intalnit un japonez in carne si oase, ci totul s-a desfasurat ONLINE unde se pot comite foarte usor fraude si manipula rezultate... iar cu 106 asa-zisi proprietari de electrice, au pretentia de formatori de opinie relevanti, in conditiile in care in Japonia sunt zeci de mii de masini electrice ?! Ma bufneste rasul !
-
unul, duminică, 31.03.2013 22:31
Cineva se agita prea tare pt Renault-Nissan, mai ales pt cineva care nu lucreaza pentru ei si care, in 99% dintre cazuri vorbeste doar de Renault si-n rest mai aminteste in treacat si de alte marci, cred ca s-a inteles din prima ceea ce-ai vrut sa zici, este o mizerie de studiu asta, ooook, ai de gand sa repeti pana cand? Este dezinformare, unii vor sa distruga din fasa ofensiva electricelor, foarte posibil, dar oare postarea de clipuri de pe youtube te face sa cunosti japonezi in carne si oase? Sunt foarte multi care cred ca da, e si asta un mijloc de manipulare, si pe mine ma bufneste la fel rasul.
-
Semtex, luni, 01.04.2013 00:56
Nu-ti spune nimic faptul ca atacul la persoana e singurul lucru care ti-a mai ramas? :)
-
King rocker, joi, 02.12.2021 22:13
Ce miștocăreala. Cică electricele au avut probleme in SUA din cauza infrastructurii. In condițiile in care producătorii vând tot ce fac imediat și pe luni înainte. Cadillac a scos un model electric in doua ore a fost sold out. Au probleme, ziceți? Cred că voi aveți, fie la cap fie cu petrolul. Hai sictir!
Citeste si
-
MEDIU | joi, 14 martieOFICIAL: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 10 noiembrieNoile norme Euro 7 au fost aprobate și sunt mai blândeParlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. Citeste tot
-
MEDIU | luni, 27 martieDacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din Europa la testele GreenNCAPPotrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. Citeste tot
-
MEDIU | sâmbătă, 28 ianuarieMașinile diesel mai vechi de 18 ani vor fi interzise în Varșovia din 2024Autoritățile din capitala Poloniei au anunțat, recent, un plan de reducere a poluării provenite de la autovehicule. Astfel, începând din 2024 se vor aplica anumite restricții pe drumurile publice din Varșovia. Citeste tot
-
MEDIU | duminică, 22 ianuarieAsics a creat o pereche de pantofi sport din airbaguri reciclateCompania japoneză Asics, specializată în producția de pantofi sport, a lansat un produs în colaborare cu un producător de airbaguri. Pantofii folosesc airbaguri reciclate. Citeste tot
Bai ma ma lasati cu atata intoxicare si dezinformare ! Nu vedeti cat de aberant suna: "americanii au publicat un "studiu" cu optiunile japonezilor" ?! WTF Pun pariu pe ce vreti ca americanii astia n-au calcat in viata lor pe sol japonez. In primul rand m-am saturat cu vesnica poveste in care americanii se cred buricul pamantului si cand trag ei o aghioasa, ceilalti s-o traga in piept cu un zambet respectuos pe fata... In al 2-lea rand se ia parte negativa dintr-un asa-zis "studiu' (acum trageti apa) cand lucrurile stau cu totul altfel. Uitati aici - reactiile japonezilor in real life: Nissan Leaf owners meeting in Japan http://www.youtube.com/watch?v=3Br86xqFvHE http://www.youtube.com/watch?v=bvW8mYlHiQw