Retrospectiva auto 2011: ianuarie şi februarie

Publicat joi, 08.12.2011 19:06 de Dragoș Băltățeanu

Anul se apropie de final şi este timpul pentru retrospectiva celor mai importante evenimente din lumea auto. Automarket începe azi trecerea în revistă a celor mai importatnte ştiri din acest an. Astăzi lunile ianuarie şi februarie 2011.

Sărbătorile de iarnă bat la uşă şi asta înseamnă că încă un an se încheie. Este vremea retrospectivelor şi a bilanţurilor. La Automarket ne place să trecem în revistă cele mai importante ştiri pe cale le-am acoperit de-a lungul anului. Să începem pentru că vom face această retrospectivă pe parcusul unei întregi săptămâni.

Astăzi începem cu lunile ianuarie şi februarie 2011.

Ianuarie

Anul 2011 a debutat cu o ştire din industria germană de automobile: preşedintele Martin Winterkon de la Volkswagen primea încă un mandat de cinci ani din partea consilului de administraţie a grupului VAG. Martin Winterkorn (63 de ani) se afla în fruntea Grupului Volkswagen de la 1 ianuarie 2007, iar contractul său vechi a expirat în 31 decembrie anului trecut. Anterior, Winterkorn fusese şeful mărcii Audi şi a preluat şefia de la Bernd Pischetsrieder. Tot în ianuarie, marca americană Mercury îşi încheia activitatea. Ultimul exemplar cu sigla Mercury era fabricat în Canada. Dispariţia mărcii era legată de strategia viitoare a celor de la Ford, care au anunţat că se vor axa doar pe dezvoltarea brandurilor Ford şi Lincoln. Mercury era situată, ca segment de piaţă, între cele două mărci rămase în portofoliul Grupului. Automarket vă prezenta în prima lună a anului un feature extrem de interesant în care vă explicam de ce circulăm pe partea dreaptă a drumului.  

Ianuarie a fost o lună plină şi de premiere în ceea ce priveşte modelele noi. Au apărut primele imagini cu noul Kia Picanto. Iar Salonul de la Detroit deschidea sezonul expoziţilor auto importante din acest an. lista premierelor de la Detroit a fost prezentată aici. Printre starurile salonului american s-au vor numărat Mini Paceman, BMW Seria 1 M şi Mercedes SLS AMG E-Cell. Tot la Detroit, Chevrolet ne arăta pentru prima dată cum arată noua generaţie a modelului Sonic. Acesta urma să se vândă în Europa sub numele Aveo. 

Pe lista modelelor noi pe care le-am văzut în fotografii oficiale în luna ianuarie a acestui an mai sunt Mercedes-Benz SLK, Ferrari FF şi Pagani Huayra.

În prima lună a anului, Mercedes-Benz a împlinit 125 de ani de existenţă, iar General Motors renunţa complet la denumiera Daewoo. Mitsubishi ne arăta primele imagini cu noul concept al automobilului global iar Fiat uimea pe toată lumea lansând un model bazat pe un model Dodge ca urmare a asocierii cu grupul Chrysler. Fiat Freemont era rezultatul acestei uniri, modelul fiind de fapt un Dodge Journey cu altă siglă. În alte ştiri, Volkswagen ne prezenta conceptul XL1, maşina care cosumă un litru de carburant pentru o sută de kilometri. Iar finalul de lună ne aducea vestea că alianţa Renault-Nissan este pe locul trei în topul vânzărilor din 2010.

În lumea sporturilor cu motor, qatarezul Nasser Al-Attyiah câştiga Dakarul sud-american, iar pilotul român Emanuel Gyenes făcea istorie terminând pe primul loc la clasa maraton rezervată motocicletelor. Tot în ianuarie apăreau şi primele zvonuri despre o posibilă participare Dacia la celebra cursă de la Pikes Peak din Statele Unite ale Americii. acestea s-au dovedit reale, iar Dacia a ajuns în final în cea mai cunoscută competiţie de viteză în coastă din lume.

 

TESTELE LUNII IANUARIE
Jaguar XJ - Perla Coroanei Infiniti G37 facelift - Anti Arieni
Nissan Juke - Inconfundabil Mitsubishi Lancer 1.8 Di-D - Căderea Zidului Berlinului
Infiniti FX - Profanarea pragmatică Mazda 6 - Şase virgulă cinci
Volkswagen Jetta - Matematică pură Citroen C4 - Inspector Gadget
Nissan X-Trail - Family Guy  

 

Februarie

Luna februarie a debutat cu o veste tristă din lumea sporturilor cu motor. Pilotul polonez Robert Kubica suferea un grav accident în cadrul unui raliu desfăşurat în Italia. Pilotul de Formula 1 avea să treacă printr-o serie de operaţii dificile prin care i s-a reataşat braţul drept. Ţinut apoi în comă indusă, polonezul avea să îşi revină în timp record, dar sezonul 2011 în Formula 1 a fost ratat. Formula 1 avea parte de un start agitat din cauza problemelor politice: prima cursă din Bahrain era amânată.

Apoi au început să apară modelele noi care urmau a fi prezentate publicului larg la Salonul Auto de la Geneva, de la începutul lunii martie. Lista a fost deschisă de Chevrolet Cruze hatchback, acesta fiind urmat apoi de Volkswagen Tiguan facelift, Peugeot 308 facelift şi Chevrolet Aveo Sedan. Apăreau primele imagini şi cu noua generaţie a modelului clasă mică Kia Rio şi Lancia Ypsilon. Urma apoi Mercedes-Benz C-Klasse coupe şi Hyundai i40, iar Infiniti ne prezenta revoluţionarul concept Etherea

La capitolul automobile de lux, Rolls-Royce anunţa că aduce la Geneva prototipul unui automobil electric, iar Porsche urma să prezinte versiunea S a berlinei sportive Panamera.

În România, cititorii Automarket alegeau Dacia Duster drept câştigătoare a concursului Autovot. Acelaşi Duster era testat de către EuroNCAP şi obţinea trei stele la testele de impact. Tot în România, Forza Rossa anunţa că a preluat şi importul pentru marca Lotus şi deschidea un showroom dedicat mărcii britanice în Otopeni. 


TESTELE LUNII FEBRUARIE
Renault Koleos - Cocolino Volkswagen Passat Variant - Conservatorul
BMW X5 - King Tiger Mini Countryman - Fast Food
Chevrolet Captiva facelift - Meniu complet BMW X1 - Pentru inimi
Ford Focus - Unul pentru toţi  

 

  • tzenu_bmw, joi, 08.12.2011 21:19
    @AutoMarket...........

    daca puteti face un top despre filmele dedicate marcilor de masini stiu ca exista cel putin 2 filme cu si despre ford si citroen(filme vechi alb-negru.)