SONDAJ: Dacia, mai fiabilă decât Fiat, Toyota şi Opel
Un sondaj făcut în Italia, Spania,Belgia, Franţa şi Portugalia a relevat faptul că Dacia este cea mai fiabilă marcă. La sondaj au răspuns 29.026 persoane în perioada martie-aprilie 2011.
Dacia a primit o nouă distincţie din partea consumatorilor. De data aceasta, marca din Mioveni a fost clasată pe prima poziţie a unui sondaj de fiabilitate în Franţa, Belgia, Spania, Italia şi Portugalia. Sondajul, derulat de Que Choisir, a vizat 29.026 şoferi din ţările respective şi a decurs în perioada martie-aprilie 2011. Marca românească a învins competitori precum Fiat, Seat, Toyota şi Opel, iar Sandero a fost declarat cel mai fiabil model al său.
La capitolul monovolum, liderul clasamentului Que Choisir a fost Renault Scenic. Toyota Prius şi Mercedes-Benz C-Klasse au fost declarate câştigătoare la fiabilitate în segmentele în care activează. Dacia Sandero nu prezintă nicio surpriză în materie de fiabilitate, modelul din Mioveni fiind apreciat şi de cei de la ADAC, obţinând locul şapte în clasa mică în 2011. Studiul ADAC ia în calcul modelele existente pe piaţa din Germania de cel puţin trei ani, vândute în 50.000 de exemplare, cu cel puţin 10.000 de unităţi livrate pe an. Potrivit studiului german, problemele raportate de clienţii modelului românesc au vizat în primul rând bateria, frecvent descărcată, şi sistemul de aprindere. ADAC a luat în calcul doar defecţiunile serioase care duc la nefuncţionarea maşinii.
În 2010, Dacia a ieşit pe locul al doilea în topul satisfacţiei clienţilor germani realizat de JD Power. Acest clasament a fost realizat în colaborare cu revista germană Auto Test şi este un studiu al satisfacţiei posesorilor de vehicule. Dacia a obţinut 836 de puncte din maximul de 1.000, la egalitate cu BMW, iar cei de la Mercedes-Benz s-au clasat pe prima poziţie. În categoria subcompactă, Dacia Logan s-a clasat pe locul al doilea. Dacia a intrat pentru prima dată în studiul JD Power în anul 2009, când s-a clasat pe poziţia 13 din 27.
Via | AutomobileChallenges
sa scriem si noi titlui mai putin "tabloidizate" ... imi place sa cred ca in momentul in care deschid AM nu sunt asaltat cu titluri cretine ca pe proMotor sau 4tuning ... ar trebui sa nu fie necesar sa citesc de 2 ori articolul pentur a intelege ca, de fapt, Sandel este locul intai la "grupa mica" ... pentru ca adevarul este ca Sandelul a "castigat" categoria mica .. si atat ... :)