Studiu: 71% dintre clienţii de pneuri noi au ales o anvelopă în funcţie de eticheta de eficienţă

Publicat joi, 17.10.2013 16:29 de Sebastian Toma

Un studiu realizat la solicitarea Goodyear Dunlop la un an de la intrarea în vigoare a etichetelor obligatorii pentru anvelope arată că 71% dintre consumatori au luat o decizie în funcţie de informaţiile prezentate pe aceste etichete.

Un studiu realizat de IPSOS MarketQuest pentru cei de la Goodyear Dunlop a arătat că 71% dintre clienţii anvelope din ultimul an erau informaţi privind etichetele de clasificare ale anvelopelor şi au luat o decizie în funcţie de aceste etichete. Mai mult de jumătate dintre distribuitorii europeni de anvelope au folosit respectivele etichete de anvelope pentru a diferenţia pneurile între ele, anunţă realizatorii studiului. Clienţii de flote au fost şi ei interesaţi de etichetele pentru anvelope, 54% dintre managerii de flotă intervievaţi declarând că au făcut alegeri de pneuri în funcţie de etichetele de clasificare.

Consumul de carburant a fost ales drept cel mai important criteriu pentru un nou set de pneuri, spun 66% dintre managerii de flote intervievaţi. Între timp, consumatorii persoane fizice spun că aderenţa pe asfalt umed este cel mai important criteriu, urmat apoi de eficienţa consumului de carburant. Reprezentanţii consiliului MV2 au discutat cu managerii a 500 de flote de camioane din Franţa, Italia, Germania, Polonia şi Spania pentru a prezenta acest rezultat. Între timp, studiul IPSOS MarketQuest a fost realizat pe un eşantion de 6.465 de clienţi de anvelope noi din Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia, Spania, Polonia, Rusia, Arabia Saudită, Turcia şi Africa de Sud.

Cele trei criterii de evaluare ale unui pneu înscrise pe eticheta standardizată cerută de UE sunt rezistența la rulare, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior. Reprezentanţii producătorului de anvelope spun că există mai multe elemente importante pe care etichetele nu le prezintă, inginerii lor având în vedere peste 50 de criterii de performanţă. Cei de la Goodyear Dunlop susţin că anvelopele de iarnă de înaltă performanţă obţin un grad de etichetare relativ scăzut, deoarece acestea sunt optimizate pentru comportament optim la temperaturi scăzute, zăpadă şi gheaţă, iar testele şi cele trei criterii măsurate de eticheta cerută de UE nu arată întotdeauna performanţele pneurilor respective.

Via Goodyear Dunlop

  • ironR, joi, 17.10.2013 17:53

    povestea este exact cum spun cei de la gooyear si dunlop. Faptul ca, sa zicem, anvelopa Debica (am luat un exemplu ieftin) are toate indicativele mai bune ca un goodyear sau un brigestone, nu are nici o relevanta.

  • cocoroko, joi, 17.10.2013 20:05

    Mai citește te rog înainte sa spui prostii

  • Geo, joi, 17.10.2013 21:32

    In revista ADAC exista si teste pentru nivelul de uzura in timp. Si acolo diferentele sunt cateodata foarte mari.

  • Lucian, vineri, 18.10.2013 08:29

    Foarte corect @ironR. De exemplu, Debica Frigo 2 are indicative foarte apropiate de Dunlop SP Winter Sport, dar calitatea intre cele doua este incomparabil mai mare in favoarea Dunlop. Eu imi bazez decizia de cumparare pe aceleasi criterii care le aveam si inainte de aparitia etichetarii. Si pana acum criteriile mele s-au dovedit a fi foarte bune.

  • vlad, vineri, 18.10.2013 16:36

    De acord cu Lucian. Este la fel ca si Euro NCAP, unde de ex un Renault Fluence obtine acelasi punctaj (sau mai mare) decat un Audi A4 sau BMW seria 3, dar in viata reala, la o coliziune intre un Renault si una din autoturismele de mai sus, probabil ocupantii Renault-ului au putine sanse sa scape intregi, in timp ce ceilalti sufera doar vatamari usoare.

  • sandu, luni, 21.10.2013 10:24

    nu degeaba una costa 500ron bucata si alta 350ron. e normal ca cea mai scumpa sa fie mai buna chiar daca au indicativii aia mai prosti. de ex e posibil ca cea de 350ron sa se toceasca mult mai repede decat cea mai scumpa sau sa faca mai repede galme.