Studiu: Mașinile cu motoare diesel Euro 6d-Temp emit în realitate mai puțin oxid de azot decât în testele oficiale

Publicat luni, 05.11.2018 12:55 de Daniel Popescu

Un studiu recent a evidențiat că toate cele 270 de modele echipate cu motoare diesel Euro 6d-Temp care au fost testate de autoritățile naționale emit mai puțin oxid de azot decât în testele oficiale RDE.

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat luni rezultatele unui amplu studiu realizat de autoritățile naționale în domeniu cu privire la emisiile mașinilor echipate cu noile motoare diesel Euro 6d-Temp, cel mai recent introdus pe piață.

Datele arată că toate cele 270 de modele care respectă acest standard au obținut în condiții reale emisii de oxid de azot mai mici decât cele din testul standard Real Driving Emissions (RDE), introdus pentru a confirma datele din testul de laborator WLTP care a apărut în septembrie 2017.

În plus, cele mai multe dintre aceste modele emit deja o cantitate mai mică de oxid de azot decât cea care va fi impusă începând din ianuarie 2020. 

ACEA menționează că cele 270 de modele testate de autorități fac parte dintre gama variată de segmente. Prin urmare, oficialii ACEA consideră că industria auto trebuie să continue dezvoltarea motoarelor diesel.

"Constructorii au făcut investiții majore pentru a furniza rapid aceste reducerii de emisii de oxid de azot. Este important să oprim demonizarea tehnologiei diesel în ansamblu. În schimb, trebuie să facem diferența între flotele de mașini cu motoare diesel vechi și noile generații de modele", spune Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA.

În acest context, ACEA anticipează că motoarele diesel vor juca în continuare un rol important în industria auto, chiar dacă unii producători încep să renunțe la tehnologie în favoarea unor versiuni hibride și/sau electrice.

Via ACEA

  • Tatraurs, luni, 05.11.2018 13:09

    Si-n realitate masinile consuma cu mult mai putin decat datele oficiale :))))

  • Anonim, luni, 05.11.2018 13:09

    Adica sa facem bine sa nu fie rau ! Normal ca noile motorizari diesel sunt mai performante mai ecologice . Interesanta ar fi lista cu modelele testate .

  • pipo, luni, 05.11.2018 14:05

    ..si Imperiul Contraataca...din seria "Dizalgheit"

  • LR, luni, 05.11.2018 14:18

    Studiul se referă la mașini noi (cu rodajul făcut pe banc, eventual). Ar fi interesant să se repete testul cu aceleași mașini, după ce au circulat câte 100.000 km în condiții reale de trafic.

  • VonDiesel, luni, 05.11.2018 15:38

    Un fel de “Petrica si lupul”... Dupa ce mari producatori auto (germani) si-a facut “praf” credibilitatea, acuma incearca – in zadar zic eu – sa mai convinga lumea cat de “curat” este dieselul. Oricum, nu se va ajunge niciodata la “emisii zero”, oricate filtre ar pune. Viitorul este – fara echivoc – al masinilor electrice. Avantajele acestora si mult prea multe, fata de cele bazate pe motoare cu ardere interna, ca sa mai poata fi ignorate de industrie. Este pacat ca industria auto germana se incapatineaza sa mearga pe o solutie care deja este in moarte clinica... Nu au invatat nicmic din incapatinarea Nokia de a nu investi in telefoane inteligete... Lumea este intr-o continua schimbare si evolutie. Ori te adaptezi la nou, ori dipari de pe piata.

  • Radu, luni, 05.11.2018 16:21

    Nici vehiculele electrice nu vor avea mult timp emisii 0. Dar, spre deosebire de motoarele cu combustie, emisiile se vor reduce indiferent de cat de veche e masina datorită creșterii ponderii energiei regenerabile in productia de energie electrica.

  • Green_Alex, luni, 05.11.2018 17:59

    Mai oameni buni, terminati cu prostiile, Masinile au emisii zero! Poti sa o rulezi pe role intr-un garaj si sa dormi linistit langa ea ca nu mori, spre deosebire de termice. Au gasit acum contestatarii electricelor ideea ca vezi doamne producerea curentului este problema, dar nu se intreaba nimeni cat este de poluant fluxul tehnologic de extragere si procesare a petrolului? Bravo Tesla, si la mai multe!

  • PMC, luni, 05.11.2018 18:10

    Mda... deci progresismul si toata suflarea guitzatoare dupa pomeni de la stat sufera si geme sub lovituri repetate din partea Diesel-ului nou si a producatorilor nemilosi care nu vor dom'le sa renunte la Dieselul cel canceros. Toate ca toate, da' ce te faci cand auzi ditamai seful ACEA care spune cu subiect si predicat ca Dieselul e in continuare pe val? :D Ce bine poate sa-i pice omului cu mintea limpede cand vede cum si-o iau verzii in bot una-ntr-una. :D

  • @PMC, luni, 05.11.2018 18:37

    Trebuie ca iti este foarte familiara troaca cu laturi de folosesti intr-una termeni specifici: guitzatoare, bot, etc Ce sa zic, pe mine unu m-ai convins. Ai un repertoriu foarte foarte inteligent.

  • Edikkk, luni, 05.11.2018 22:24

    Studiu făcut de cine ? De VW? Sau de germani ?? Cine îi mai crede pe aceşti mincinoşi?

  • anonim, marţi, 06.11.2018 07:52

    Probleme mari la orizont pentru industria auto germana asa de curat e dieselul lor incat nu mai stiu ce teste sa faca sa ne spuna ca ziua este intuneric incat sunt chiar patetici. Oare au ajuns la limita inteligentei pentru ca se vede treaba nu i mai purifica nici euro 7. Cat de inversunat sau disperat trebuie sa fii sa tot o tii langa sau poate nu mai vin banutii .

  • mircea badea, marţi, 06.11.2018 08:17

    autoritatile nationale ale cui?!!

  • Rudolf D., marţi, 06.11.2018 08:56

    Prezic ca Dieselul va reveni puternic dupa ce, celor care au mizat pe electric le va trece isteria si vor vedea ca valoarea de revanzare e foarte mica si ca mai mult au pierdut decat au castigat. Cat despre eco si salvarea planetei, nimeni nu tine cont de bazaconiie astea ecomarxiste la cumpararea unei masini, sa fim seriosi.