Studiu: Mașinile cu motoare diesel Euro 6d-Temp emit în realitate mai puțin oxid de azot decât în testele oficiale
Un studiu recent a evidențiat că toate cele 270 de modele echipate cu motoare diesel Euro 6d-Temp care au fost testate de autoritățile naționale emit mai puțin oxid de azot decât în testele oficiale RDE.
Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat luni rezultatele unui amplu studiu realizat de autoritățile naționale în domeniu cu privire la emisiile mașinilor echipate cu noile motoare diesel Euro 6d-Temp, cel mai recent introdus pe piață.
Datele arată că toate cele 270 de modele care respectă acest standard au obținut în condiții reale emisii de oxid de azot mai mici decât cele din testul standard Real Driving Emissions (RDE), introdus pentru a confirma datele din testul de laborator WLTP care a apărut în septembrie 2017.
În plus, cele mai multe dintre aceste modele emit deja o cantitate mai mică de oxid de azot decât cea care va fi impusă începând din ianuarie 2020.
ACEA menționează că cele 270 de modele testate de autorități fac parte dintre gama variată de segmente. Prin urmare, oficialii ACEA consideră că industria auto trebuie să continue dezvoltarea motoarelor diesel.
"Constructorii au făcut investiții majore pentru a furniza rapid aceste reducerii de emisii de oxid de azot. Este important să oprim demonizarea tehnologiei diesel în ansamblu. În schimb, trebuie să facem diferența între flotele de mașini cu motoare diesel vechi și noile generații de modele", spune Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA.
În acest context, ACEA anticipează că motoarele diesel vor juca în continuare un rol important în industria auto, chiar dacă unii producători încep să renunțe la tehnologie în favoarea unor versiuni hibride și/sau electrice.
Via ACEA
Si-n realitate masinile consuma cu mult mai putin decat datele oficiale :))))