Uniunea Europeană a stabilit noile ţinte de emisii CO2 pentru maşinile anului 2020
După un şir lung de controverse şi discuţii, Uniunea Europeană a stabilit ţintele de emisii pentru maşinile noi care vor fi vândute în anul 2020, de data aceasta şi cu sprijinul Germaniei.
Parlamentul European a votat astăzi noile norme de emisii pentru automobilele care vor fi vândute în anul 2020. De data aceasta, instituţia din Strasbourg a luat o decizie în colaborare cu statele care au mai mulţi producători de automobile, cum ar fi Franţa şi Germania, pentru a proteja afacerile respective fără a afecta mediul.
Cu toate că ecologiştii care făceau lobby în Parlamentul European pentru norme mai stricte de mediu nu au fost mulţumiţi pe deplin de această decizie, aceştia spun că decizia finală este în continuare agreabilă pentru mediu, economia europeană şi şoferii din Europa. Reducerea emisiilor de CO2 ale maşinilor noi vine la pachet cu reducerea consumului de carburant al acestora, ceea ce aduce economii semnificative pentru şoferii vehiculelor respective, urmând o economie de 27% în următorii şase ani în ceea ce priveşte consumul efectiv de carburant, nu şi costul acestuia. În comparaţie cu normele de CO2 din 1990, planul pentru 2020 aduce emisiile vehiculelor la o cincime faţă de pragul respectiv.
Aprobarea finală a noilor norme va veni peste câteva săptămâni, dar guvernele europene şi-au arătat deja sprijnul pentru noua ţintă. Germania a fost cel mai mare oponent al noilor ţinte de emisii CO2 pentru maşinile noi, ţara fiind cel mai mare producător de automobile din Europa, având mai mulţi producători premium şi de volum care ar fi suferit financiar de pe urma acestei măsuri decât ar fi suferit omologii lor din alte ţări.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
tzenu_bmw, joi, 27.02.2014 19:51
cam greu pt. nemti cu motoarele lor de 4,5,6L vom vedea cum se va ajunge la respectarea noilor norme:)))))) BMW ar trebui sa revina la arhitectura motoarelor de anii 90' cand motoarele cu 6 cilindri aveau o cilindree de 2L.......V8-urile erau de 3L si V12-le era de 5L Cu asemenea arhitectura ar fi posibila o configuratie mai eficienta urmand ca V12-le sa fie 'confectionat' prin 'lipirea' a 2-a '6-in-line' care la randu lor ar putea fi taiate in 2 sa faca un motor de 1L 3 cilindri care ar fi bun pt. seria 1,seria 3 si majoritaeta modelelor Mini
-
mog, joi, 27.02.2014 20:31
sau trec toti pe hybride...
-
unckle, joi, 27.02.2014 20:44
@tzenu - BMW deja face asta, noile motoare sunt gandite modular, putand alcatui motoare diferite folosind aceiasi unitate de 500cmc si modificand numarul si dimensiunea turbinelor si a altor cateva componente. @tinta de emisii ... daca nu punem pe hartie si o norma corespunzatoare de testare a masinilor putem sa fim 1000000% siguri ca un hibrid cu acumulator de 3kW si 50CP electrici va trece testul ... cu toate ca are un V12.
-
Familia Fernando din Costesti, joi, 27.02.2014 20:50
In 2020 va aparea ceva si va da peste cap legile astea stupide. Atunci ar trebui ca toata lumea sa conduca numai masini de sub 1000cmc3 ca sa poata scoate sub 95g. Hibridele sunt o solutie dar parca as vrea ca in viata mea pe care mai o am de trait, UE sa nu isi bata joc de masini si sa vad un M, AMG, RS hibrid, fara posibilitatea de a alege unul care sa nu aibe conectat un stupid motor electric. Sau un GT-R care in loc sa imi arate forta G cu, care intru in curbe, o prostie de ecran care sa indice cum se incarca bateriile si cat la suta mai are energie motorul electric. Si in plus partea de Est a Europei nu va mai putea supravietuii cu masini electrice deoarece logistica electrica este inexistenta si nu va fi nici in 2030. In alta ordine de idei nu oricine isi va permite o masina hibrid. Deci vom ajunge la stadiul in care marea masa se va plimba in cel mai bun caz cu masini cu motoare de drujba ce se vor defecta la fiecare 50.000km si le va trebui RK (reparatie capitala) ca nu vor mai fi asa fiabile datorita abundentei de sisteme, senzori si a multor piese noi aflate prin motor fata de unul clasic cu aspiratie naturala. Iar pustii bogati vor fi cu hibride gen S 300 hibrid sau alte masini asemanatoare. Ca S500 nu va mai fi. Iar din acest motiv gigantii auto europeni se vor muta cu piata de desfacere exclusiv pentru pietele de pe celelalte continente cu toate ca si acuma au o piata mare acolo. Va pupa Jean,
-
tzenu_bmw, joi, 27.02.2014 21:18
@unckle chiar si in ziua de azi un motor de 3L si 6 cilindri e considerat mare.....in 2020 putini vor mai opta pt. un asemenea motor din motive lesne de inteles(taxe,impozite tot mai mari,conbustibil tot mai scump) e mult mai interesant un 6 in linie de 2L decat actualele motoare de 2L si 4 cilindi de la bmw(328 de exemplu)
-
Andi, joi, 27.02.2014 21:25
@Familia... cred ca "Clanul Ţugulea" suna mult mai bine! :)
-
marc, joi, 27.02.2014 21:25
Pun pariu ca multi care comenteaza pe aici nu isi permit nici un Logan 0.9 tce nou si vorbesc de V12-uri,M-uri si AMG-uri.Apropo...chiar nu era nevoie sa puneti poza cu omul-porc.
-
mm, joi, 27.02.2014 21:26
de fapt producatorilor nu prea le convine sa caute tehnologii noi atata vreme cat cele existente sunt protejate de zeci de patente si acorduri care fac din domeniu auto un mic club de smecheri care nu permit accesul celor din exterior, sa fim seriosi, motoarele cu ardere interna s-au inventat acum mai bine de 100 de ani iar culmea evolutiei lor s-a inregistrat pe Spitfire si Messerschmitt acum 60 de ani, ar fi absolut normal sa apara si ceva nou. Daca si calculatoarele ar fi evoluat la fel de rapid atunci telefoanele noastre n-ar fi incaput in casa poporului.
-
vianu, joi, 27.02.2014 21:50
@familia.... esti usor blocat intr-o mentalitate de tipul "dupa mine potopul" si reduci toata industria automotive la niste foarte subtirele cunostinte pe care crezi ca le stapanesti despre lumea asta. nimeni nu isi va permite hibrid? Tin sa te anunt ca automobilele de tipul asta vor deveni si mai ieftine (in primul rand prin crestera performantelor) odata cu trecerea anilor si aparitia concurentei. Cat despre motoarele de drujba.....aceeasi si aceeasi tampenie scoasa dintr-o minte care nu stie ca istoria asta a automobilului a cunoscut inclusiv curse de F1 cu motoare nu mai mari de ale Daciei de pe vremea lu' nea Nicu. Cat despre mutatul pe "celelalte" piete. Mie teama sa te intreb care sunt acele alte continente. Or fi pe Luna? sau pe Marte? Tu nu vezi padurea din cauza copacilor. Jean, si eu te pup. De noapte buna!
-
A M_C, joi, 27.02.2014 22:24
Cum puii mei sa fie mai convenabil ptr sofer cand scade consumul si creste pretul la combustibil??!?!? Exact ca la energia electrica: consumam acum cativa ani 400kw/luna la 30bani/kw si acum cu becuri SMD LED si super economice Philips consum 200kw/luna la 60bani/kw Sa va ia draq pe toti!!!
-
Dacia Plant, joi, 27.02.2014 22:45
@vianu: Motoarele de pe F1 tin cateva sute de km sau mii de km si apoi sunt schimbate ca se distrug. Si in privinta continentelor cred ca se referea la America, Asia, Australia si de ce nu Africa, pt ca au si dictatorii de pe acolo garaje pline cu bentley, rools, etc.
-
kumite, vineri, 28.02.2014 01:12
@mafia nu e singur,are chiar si familie.Si iar le stie pe toate.Aferim!
-
pacala, vineri, 28.02.2014 10:24
Solutia producatorilor premium din Europa va fi simpla: - toate motoarele de putere mare (si cilindree mare) vor fi inglobate in sisteme hibride - vezi Porsche 918. Pe hartie vor avea consum si emisii foarte mici, dar in realitate, dupa consumarea energiei din acumulatori, vor merge in modul ardere interne, cu un consum usor crescut, datorite masei mai ridicate a autovehiculelor hibride. Et voila, vedeti ce usor se rezolva problema emisiilor...
-
vianu, vineri, 28.02.2014 10:58
@pacala stiai ca sistemele hibride nu lasa niciodata ca acumulatorul sa sece, nu? Unitatea centrala calculeaza tot timpul resursele bateriei astfel incat aceasta sa nu se descarce si sa devina un simplu balast inutil. Ar putea sa existe situatia spusa de tine doar daca echipa care se ocupa de hibridele de putere ar fi cea mai tampita din lume. Noroc ca inginerii de tipul asta nu sunt decat pe forumuri.
-
lol, vineri, 28.02.2014 11:52
ok, masinile le reglementam in mod constant si dur, dar cu restul de 93% ce facem?
-
rotila, vineri, 28.02.2014 13:01
emisia de co2 este proportionala cu consumul. pentru a se incadra vor trebui sa consume sub 4,5 l. solutia este: vor schimba CONDITIILE DE TESTARE.
-
Sandu al-III-lea, duminică, 02.03.2014 11:16
Sa vedem ce va fi cu motoarele diesel.Europa este cel mai mare"consumator"de astfel de motoare,iar in romania sunt foarte iubite motoarele diesel,cam jumatate din parcul auto(turisme) fiind pe motorina.Eu mi-as lua si maine masina pe motorina.Imi place acel sound al motorului la relanty.Asa-i ca suna frumos?
-
fermi, luni, 03.03.2014 11:54
0.95 g / km corespunde unui consum de 3.6%. se simte nevoia unui combustibil care sa contina mai putin carbon. benzina va fi dopata cu hidrogen.un fel de sifon.
-
Irina_loganu, miercuri, 05.03.2014 22:10
ii dau dreptate de data asta lui Chevy, masinile cu motoare din ce in ce mai electrice par scumpe acum datorita banilor bagati in cercetare, neamortizati inca, dar odata cu dezvoltarea lor, practic, pretul o sa scada, ceva asemanator cu telefoanele mobile de dupa primele valuri de la aparitie. Deocamdata problema majora e stocarea energiei electrice dar, dpdv al costurilor de productie, componentele motorului electric sunt mult mai ieftine, pt ca dispar pur si simplu cele din combustia interna, cutia de viteze, etc. Deci din contra: mai ieftine si mai prietenoase cu natura!
-
Irina_se intoarce, miercuri, 05.03.2014 22:12
sa vezi atunci liniutze la semafor...demarajul e net superior
Citeste si
-
MEDIU | joi, 14 martieOFICIAL: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 10 noiembrieNoile norme Euro 7 au fost aprobate și sunt mai blândeParlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. Citeste tot
-
MEDIU | luni, 27 martieDacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din Europa la testele GreenNCAPPotrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. Citeste tot
-
MEDIU | sâmbătă, 28 ianuarieMașinile diesel mai vechi de 18 ani vor fi interzise în Varșovia din 2024Autoritățile din capitala Poloniei au anunțat, recent, un plan de reducere a poluării provenite de la autovehicule. Astfel, începând din 2024 se vor aplica anumite restricții pe drumurile publice din Varșovia. Citeste tot
-
MEDIU | duminică, 22 ianuarieAsics a creat o pereche de pantofi sport din airbaguri reciclateCompania japoneză Asics, specializată în producția de pantofi sport, a lansat un produs în colaborare cu un producător de airbaguri. Pantofii folosesc airbaguri reciclate. Citeste tot
Am mai trecut un hop. Evoluam.