UPDATE: Măsurile anti-poluare de la Paris au fost anulate după numai o zi
Nivelul ridicat de poluare înregistrat în Paris a obligat autorităţile la măsuri de urgenţă: circulaţia a fost restricţionată pe zile, în funcţie de numărul de înmatriculare, par sau impar. După numai o zi, regula a fost anulată.
UPDATE: Parisul ridică restricţiile de circulaţie după numai o zi
La numai o zi după ce a fixat restricţii pentru circulaţia automobilelor în Paris, administraţia franceză a revenit asupra deciziei. Toate interdicţiile au fost anulate. Autorităţile susţin că nivelul alarmant al poluării s-a redus.
În cursul zilei de ieri, doar vehiculele cu numere impare ar fi trebuit să circule pe străzile capitalei franceze. Unii şoferi s-au conformat, însă alţii au ignorat avertismentele şi au fost amendaţi. Nu mai puţin de 700 de poliţişti au fost mobilizaţi pe străzi pentru a sancţiona şoferii care conduc maşini cu numere pare. Aceştia au acordat în total 3859 de amenzi în valoare de 22 de euro celor care nu au respectat restricţia.
Experţii francezi în protecţia mediului susţin că nivelul de poluare a scăzut mai degrabă condiţiilor meteo, care s-au schimbat de la o zi la alta. Impactul restricţiei de circulaţie va fi evaluat în următoarea perioadă pentru a vedea dacă a fost sau nu o iniţiativă bună.
Prima zi cu restricţii de circulaţie în Paris
Poluarea aerului a adus măsuri drastice în Paris, autorităţile restricţionând circulaţia pentru a reduce emisiile de particule din aer la un nivel care să nu mai fie periculos pentru sănătate. Pentru a rezolva rapid problema, cel puţin temporar, francezii au decis să restricţioneze circulaţia în funcţie de plăcuţele de înmatriculare ale vehiculelor, vehiculele cu numere de înmatriculare pare având voie să circule într-o zi, ca apoi să aibă voie să circule vehiculele care au numere impare la plăcuţa de înmatriculare. Sigurii care au fost exceptaţi de la regulă sunt cei care conduc hibrizi şi vehicule electrice, alături de vehiculele care ţin de transportul public, taxiuni, vehicule de urgenţă şi autoturismele care transportau mai mult de trei persoane. Circulaţia camioanelor în Paris a fost interzisă, iar vehiculele conduse de străini vor trebui să respecte şi ele normele.
Circulaţia a fost restricţionată începând de luni, 17 martie 2014 pe o perioadă determinată doar de îmbunătăţirea vremii şi reducerea drastică a emisiei de particule în aer. Meteorologii explică fenomenul prin lipsa vântului şi a zilelor călduroase, care au dus la blocarea în atmosferă a particulelor, depăşind nivelul "oficial" de periculozitate, de 80 de micrograme de particule pentru fiecare metru cub de aer. Nivelul de poluare al aerului a atins 180 de micrograme de particule PM10 pe metru cub, vreme de cinci zile la rând, ceea ce a dus la introducerea acestei măsuri.
Legislatorii au instituit o amendă de 22 de euro pentru şoferii care vor încălca această regulă, iar 700 de poliţişti au fost trimişi pe străzile Parisului pentru a asigura amendarea contravenienţilor. Primele vehicule care au avut voie să circule în Paris în prima zi de aplicare a noii reguli au fost cele cu plăcuţe de înmatriculare care se termină în număr impar.
Via TheIndependent
pentru un pneumolog cunoscut mai mult pentru pasiunea legata de bucataria fina nu ma mira faptul ca nu a intalnit nici macar unul dintre cei 4.000 de morti inregistrati in Londra anului 1952. Pe vremea aia avea doar 10 ani, deci e de inteles.... Dar e simplu sa fluturam o opinie ce ne linisteste si sa ne ascundem dupa deget: poluarea din Paris e rezultatul unor conditii meteo extraordinare.