Audi a reuşit să producă motorină sintetică din apă şi dioxid de carbon
Audi a finalizat cu succes primul său lot de motorină ecologică e-diesel. Carburantul este produs într-o fabrică operată cu energie din surse sustenabile şi nu necesită pic de petrol din surse convenţionale sau alte resurse rare.
La zece luni de la dezvelirea sitului său de cercetare dedicat carburantului ecologic, Audi a prezentat şi primul său lot de motorină sintetică. Aceasta se numeşte e-diesel şi este făcută din dioxid de carbon, apă şi curent electric, toate obţinute din surse regenerabile. Vorbim despre un carburant cu adevărat ecologic pretabil fără modificări pentru autoturismele moderne, pentru că este realizat exclusiv din resurse care nu necesită exploatări costisitoare, nu afectează în niciun fel recoltele şi este compatibil cu motoarele diesel moderne fără modificări, după cum ne-a fost demonstrat cu vehiculul primului utilizator de e-diesel. Singura problemă pe care trebuie să o rezolve cei de la Audi în viitor cu e-diesel este producţia la scară largă într-o manieră eficientă din punctul de vedere al costurilor.
E-diesel este fabricat prin extragerea dioxidului de carbon din aer folosind o metodă dezvoltată de compania Climeworks şi prin amestecarea gazului rezultat cu hidrogenul extras din apă prin electroliză. Reacţia dintre dioxid de carbon şi hidrogen are loc la 220 de grade Celsius şi la o presiune de 25 de bari, în urma căreia este boţinut un lichid numit Blue Crude, care conţine compuşi similari cu cei ai hidrocarburilor. Din Blue Crude este obţinut apoi e-diesel, un carburant realizat integral prin procese ecologice. Primul utilizator al e-diesel-ului a fost Prof. Dr. Johanna Wkanka, Ministerul Federal al Educaţiei şi Cercetării din Germania, care şi-a alimentat maşina de serviciu cu cinci litri de e-diesel.
Cel mai interesant aspect al lui e-diesel, pe lângă faptul că are o metodă de producţie ecologică şi este compatibil cu motorizările diesel actuale, este faptul că este produs folosind dioxidul de carbon, gazul responsabil de efectul de seră. Producând e-diesel din CO2, compania germană ar putea remedia o problemă majoră cauzată de combustibilii folosili utilizaţi pe întreg mapamondul. Cei de la Audi nu au anunţat un interval de timp în care va fi dezvoltată o variantă mai rapidă şi de scară largă a procesului, uzina fiind capabilă să producă doar 160 de litri de e-diesel pe zi deoarece necesită anumite mijloace şi metode complexe. Printre acestea enumerăm folosirea de tuburi transparente cu lungimi de până la 100 de metri care conţin cyanobacterii modificate genetic şi care pot fabrica şi e-etanol, echivalentul ecologic al etanolului, un carburant menit să înlocuiască benzina, dar care este produs din porumb şi destabilizează mediul prin recolte masive care nu sunt folosite pentru hrană, ci pentru carburant, metodă dăunătoare pentru ţările din lumea a treia şi nu numai.
Via Audi
imi permit concluzia costul de productie (sa zicem ca nu ma intereseaza). Dar ma intereseaza pretul litrului de carburant rezultat.