Sfârșit de drum pentru Suzuki Jimny: modelul va fi comercializat "în cantități foarte limitate în 2020" din cauza emisiilor prea mari

Publicat luni, 27.01.2020 14:46 de Daniel Popescu, Foto: Suzuki

Suzuki Jimny va fi comercializat în Europa doar "în cantități foarte limitate în 2020" și cel mai probabil va fi eliminat din gamă începând de anul viitor din cauza emisiilor prea mari.

Presa britanică a relatat la sfârșitul săptămânii trecute că Suzuki va elimina modelul Jimny din gama europeană din cauza emisiilor foarte ridicate.

Reprezentanții constructorului japonez au reacționat rapid la aceste informații, însă s-au limitat să afirme doar că modelul "va fi comercializat în cantități foarte limitate în 2020"

.

În acest context, este foarte probabil ca Jimny să dispară din gama europeană începând din 2021, mai ales că japonezii au confirmat anterior că modelul "afectează în mod negativ întreaga gamă de emisii de dioxid de carbon după 2020".

Cu câteva luni în urmă, presa internațională a relatat că Suzuki va vinde în Europa doar modele hibride, singura excepție urmând să fie Jimny, element care sugerează că japonezii aveau deja de gând să renunțe treptat la acest model.

Pe de altă parte, presa britanică speculează că modelul ar putea fi transformat într-un vehicul comercial pentru a putea fi comercializat în continuare fără să aibă un impact asupra emisiilor medii ale brandului.

Începând din 1 ianuarie 2021, constructorii auto trebuie să respecte în Europa o limită maximă de emisii de 95 de grame pe kilometru la nivel de marcă.

Potrivit datelor oficiale, Jimny emite 154 de grame de dioxid de carbon pe kilometru în versiunea cu cutie de viteze manuală și 170 de grame de dioxid de carbon pe kilometru în varianta u cutie de viteze automată.

Via Autocar

  • zarnesteanu, luni, 27.01.2020 15:06

    Pai asta nu-i un model proaspat lansat? Adica la 5 ani dupa diesegate, inca se mai umbla cu fofarlica, si nimeni, dar absolut nimeni nu vrefica ce se lanseaza pe piata? Se pare ca i-a ajuns blestemul copiatului. Asa, in linii mari :) Si mici.

  • mk8, luni, 27.01.2020 15:39

    Jimny nu polueaza fiind euro6-temp si nu are vreun soft de fentat noxele. Ba si consumul real e cel declarat ca nu e turbo. Cred insa ca nasul Gretei Tunberg a mirosit prea mult CO2. Ce zic eu de fapt ca ma-sa scria intre-o carte apocaliptica cum din scutece vizualiza gazele de sera din Siberia pina la Hamamatsu. Pacat de asa un 4x4 adevarat, simplu si ieftin. Trebuie promovate doar suvurile hibride de 3 tone cu consum declarat de 1,5 litri.

  • LLK, luni, 27.01.2020 15:50

    Posibil sa il retraga din cauza vanzarilor slabe si nu a emisiilor... Eu, cel putin in Romania, nu am vazut nici unul pe strada.

  • tzenu_bmw, luni, 27.01.2020 16:09

    Puteau modifica si ei umpic unitatea hibrida de 1.2 de pe Swift...sar fi potrivit bine pe Jimny @LLK probabil si acum sunt liste de asteptare pt. acest model... Si probabil ca In Romania nu exista destula intelepciune sa se cumpere asa masina

  • Moldovean, luni, 27.01.2020 16:16

    Mda... UE vine cu legi de astea în timp ce restul planetei poluează în voie. În tot timpul ăsta, din cauza reglementărilor, dar și a electronicii tot mai multe, mașinile sunt tot mai puțin fiabile, dar și mai scumpe. Dacă vă place să conduceți, mai bucurați-vă cât puteți. În UE legile oricum le fac niște oameni aleși de nimeni (aka Comisia Europeană). Parlamentul European pe care îl votăm noi văd că e cam degeaba. Apoi se miră de creșterea euroscepticismului. Ba chiar în Franța Macron a zis că el nu ar face vreodată referendum pentru ieșirea din UE pentru că știe că francezii ar vota în majoritate pentru ieșire. Asta ca să vedem cât contează voința poporului. Băi, dacă e democrație, voința poporului trebuie să primeze indiferent dacă poporul alege bine sau alege ceva prost pentru ei. Altfel nu mai e democrație. Și nu mă luați că unde eram fără UE. Da, am crescut mult economic datorită UE, dar când văd cu câte interdicții vine și când cu ce alte prostii puerile se ocupă când greii planetei își încordează mușchii, mă îndoiesc serios că a meritat... și dacă continuă așa, UE sigur se va face praf și bucățele.

  • Alex, luni, 27.01.2020 16:23

    Constructorii care comercializeaza in UE trebuie sa se incadreze intr-o medie de emisii CO2 la nivel de marca. Suzuki neavand hibride si bazandu-se pe motoare pe benzina, care emit mai mult CO2, nu poate scadea aceasta medie decat prin taierea/restrictionarea vanzarii modelelor care emit acest CO2, de exemplu Jimny. Germanii se bazeaza in continuare pe diesel sa reduca aceasta medie, altii au introdus microhibridizarea, altii inchiriaza Tesla (vezi Fiat) pentru a ajunge la acealasi rezultat: o medie de marca mai scazuta. Pacat ca tocmai Jimny pica victima acestui proces in timp ce mastodontii triadei germane o duc bine mersi.

  • Ioeugen, luni, 27.01.2020 16:27

    @LLK... nu ai văzut niciunul pe strada din cauza faptului ca cererea e atât de mare încât in România abia de curând se poate comanda... iar numărul unităților este strict limitat... @zarnesteanu... jimny respecta acum toate normele in vigoare... doar ca de la anil se mai schimba iar jimny trage in jos media de CO2 a întregii Game Suzuki... pt a fi vândut incontinuare ar trebui sa fie lansat un model full electric pentru a compensa media producătorului...

  • Bobo, luni, 27.01.2020 20:11

    Jimny este super cautata in afara. Am vorbit la dealer si mi-a spus ca toate exemplarele pt Romania s-au dat cu precomanda. Suzuki urmeaza sa scoata un model bazat pe Toyota rav hibrid pt a supravietui iadului ecologist. Mare pacat. In alta ordine de idei, cine vrea masina noua probabil ca trebuie sa se grabeasca. Din 2021 constructorii vor achita amenzi de mediu, deci cu siguranta vor scumpi suplimentar masinile. Credeti voi ca marxistii pensulei vor da bani din buzunarul lor?

  • verde, luni, 27.01.2020 22:00

    In Romania se cumpara mai putin Jimny pentru ca avem Dusterul, iar nevoia de autovehicule scurte si cu unghiuri bune este mica. Mi-ar placea sa vad un Jimny electric, dar e greu de conceput, garda la sol fiind deja inalta, bateriile ar face sa se inalte centrul de greutate. Dar inginerii ar trebui sa gaseasca solutii, poate totusi nu ramanem fara Jimny. E o masina ok ca sa urci pe un drum accidentat catre cabana aceea din mijlocul padurii pentru o vacanta in liniste, unde sa uiti de "civilizatia" care se autodistruge.

  • Adrian, luni, 27.01.2020 23:19

    @verde Ia-ti rucsacul in spate si urca la cabana aia, fa miscare, lasa masina. Jimny e masina noua, lansata recent, trebuiau sa o proiecteze cu ceva hibridizare. Sunt masini lansate inaintea lui Jimny, prevazute cu variante hibride. Ah, la Suzuki e o problema la intreaga gama, nu au hibrizi deloc? Pai atunci sa sufere.

  • mm, marţi, 28.01.2020 08:12

    jimny s-a proiectat ca o masina simpla, robusta si usor de modificat, ceea ce implicit inseamna mai putine tehnologii, a-l modifica e ca si cum ai lua un ceas mecanic si l-ai face electronic, oricum tinta lui n-au fost romanii semianalfabeti care confunda maslina cu cacarezul dar au pretentii la masini premium si cu tableta in bord

  • mk8, marţi, 28.01.2020 08:39

    Suzuki are mild-hybrids si curind scoate hibride de tot felul plus electrice cu Toyota dar nu vor mai fi ieftine. Va suferi deci tot turma docila care acuza Suzuki si nu legile absurde UE fiindca inghit minciuna cu CO2 poluant cind el nici gaz de sera nu prea e si oricum nu e produs de oameni decit sub zece la suta. Va meritati soarta babaieti sa va taxeze tartorii din spatele lu Greta la singe.. dar de ce si pe altii la gramada cu voi?

  • parerologu, marţi, 28.01.2020 09:59

    Cineva zice ca asiaticii ar fi buni doar la copiat. Atunci de ce Mercedes se plinge ca nu are know-how pt fabricarea bateriilor? https://www.caradisiac.com/pour-mercedes-la-dependance-aux-asiatiques-pour-les-batteries-est-dangereuse-180989.htm

  • Ioeugen, marţi, 28.01.2020 10:08

    @verde...a compara Dusterul cu jimny e ca și cum ai schimba iapa și calul... cu Intercontinentalul

  • f, marţi, 28.01.2020 16:28

    Ia d`aci: https://www.automarket.ro/stiri/reteaua-europeana-de-statii-ionity-scumpeste-incarcarea-masinilor-electrice-95747.html .....ia sa vedem noi ce se intampla cu alimentarea masinilor electrice de acum incolo. Nu contest ca un motor cu combustie interna polueaza dar normele europene privind poluarea sunt foarte drastice. Tot in Automarket citim ca nu mai sunt acumulatori pentru Audi? A, ne impunem singuri norme dar nu suntem pregatiti tehnic si economic pentru ele? Asa e cand la putere sunt partide votate de pensionari batrani si adolescenti care oricum nu au chef sa invete pentru permisul de conducere........genul de consumatori care cred ca povestea "Vulpitei" este mai importanta decat colonizarea planetei Marte. Pam-pam!

  • skoda, marţi, 28.01.2020 18:17

    Nu inteleg de ce este la sfarsit de drum din moment ce a fost atat de mult asteptat iar acum cei care il asteptau nu il pot cumpara. Exista si Duster care se descurca si el foarte bine in off road dar este mai scump si nu toti si-l permit sau e prea mare si unii oameni au nevoie ne un SUV micut cu care sa urce muntii si sunt singuri.

  • Tudor, miercuri, 29.01.2020 10:01

    Mercedes G Class - 63 AMG nu polueaza???