Efectul Dieselgate în Germania: 1 milion de maşini electrice pe străzi şi 10.000 de staţii de încărcare până în 2020

Publicat joi, 22.10.2015 18:40 de Daniel Popescu

Autorităţile germane îşi propun ca până în 2020 să aibă peste 1 milion de maşini electrice pe străzi care să se alimenteze de la peste 10.000 de staţii de încărcare. Programul este pregătit ca reacţie la scandalul Volkswagen.

Motoarele diesel sunt preferate de şoferi datorită consumului redus, însă popularitatea acestora este afectată în prezent de scandalul emisiilor trucate de Volkswagen.

Una dintre alternativele la motoarele diesel este reprezentată de maşinile electrice, însă acestea nu înregistrează încă vânzări semnificative din cauza preţurilor ridicate şi a autonomiei relativ scăzute.

Dacă Norvegia impulsionează acest segment de piaţă prin diverse bonusuri care au făcut ca aproape un sfert din maşinile vândute în 2015 să aibă propulsie electrică şi îşi propune ca în 2025 să nu mai comercializeze maşini cu propulsie termică, Germania mizează pe o strategie uşor diferită.

Potrivit publicaţiei locale Rheinische Post, ţara cu cea mai mare economie din Europa este decisă să sprijine industria maşinilor electrice prin construirea a 10.000 de staţii de încărcare în cadrul unui proiect în valoare de 100 de milioane de euro, în condiţiile în care la sfârşitul anului trecut existau doar 2.400 de astfel de puncte. În mod ironic, planul este similar cu cel anunţat de Ministerul Mediului din România în primăvara acestui an

În plus, autorităţile germane au stabilit ca până în 2020 să existe cel puţin 1 milion de maşini electrice pe străzile germane, chiar dacă anul trecut s-au comercializat doar 19.000 de maşini de acest fel.

Printre măsurile propuse pentru a ajunge la acest obiectiv se numără inclusiv acordarea unor subvenţii generoase la achiziţionarea maşinilor electrice.

Elon Musk: "Motoarele diesel şi-au atins limitele"

Informaţiile despre intenţiile guvernului german vin la numai câteva zile după ce Elon Musk, CEO-ul Tesla, a afirmat că scandalul Volkswagen evidenţiază că tehnologia motoarelor diesel şi-a atins deja limitele şi că acest lucru afectează industria auto germană.

"Cu cât amână mai mult pătrunderea pe segmentul maşinilor electrice, cu atât mai rău va fi pentru industria auto germana. Am atins limitele fizice pentru motoarele diesel şi pe benzină. Vedeţi ce s-a întâmplat cu actualul scandal diesel la Volkswagen. Aparent, pentru a progresa au fost nevoiţi să trişeze. Cred că este o acţiune foarte conştientă dacă induci intenţionat în eroare guvernele din jurul lumii cu un software realizat pentru a fi eficient doar pe bancul de probe", a precizat el pentru publicaţia germană Handelsblatt.

În schimb, Audi a confirmat deja că nu va renunţa la dezvoltarea motoarelor diesel.

Via Automotive News, Handelsblatt

  • Sam93, joi, 22.10.2015 19:20

    Traim intr-o lume din ce in ce mai de rahat. In Europa, germanii sunt responsabili de cele mai dezgustatoare rahaturi posibile. Au adus nazismul, au invitat toti musulmanii in Europa iar acum vor sa ne bage masinile electrice pe gat. O mizerie ordinara de lume!

  • O lume mai buna, joi, 22.10.2015 19:44

    Si deja vorbele lui Carlos Ghosn au caracter vizionar...

  • @sam, joi, 22.10.2015 19:55

    i-ati gatul....scapa-te de lumea asta...fa-ti un bine (si noua) electricianul vesel

  • Gogu, joi, 22.10.2015 19:58

    Avand in vedere avantul pe care l-au luat vanzarile de masini hibride si electrice, in ultimii 3-4 ani, parerea mea este ca asistam la un moment istoric in industria automobilistica.

  • Gogu, joi, 22.10.2015 20:01

    @Sam93 - de acord pina la treaba cu bagatul pe gat al masinilor electrice... ;-)

  • Gogu, joi, 22.10.2015 20:11

    Masinile cu combustie interna vs masinile electrice... Este ca si cum ai compara mobilele de acum 5-6 ani (alea cu butoane, cu atonomie mare) si telefoanele inteligente de azi... ;-) Motoarele cu combustie interna sunt bune, au autonomie buna, dar miros prea tare a ulei, a combustibil fosi si a gaze de esapament. Autoturismele cu motor electric sunt mult mai elegante, no question about that!

  • Madalescu_Georgian, vineri, 23.10.2015 01:59

    @@sam, Tu trebuie sa fii unul din ''anonimii frustrati'' . Stiu ca adevarul doare, dar marca voastra mult iubita Vozvagan nici locul 3 nu se stie daca va mai ''pupa'' anul acesta sau poate multi ani de acum incolo. Nu ii tin partea userului @sam 93, dar nici cu ''haterii'' penibili nu tin. Acum sominic usor !

  • eee, vineri, 23.10.2015 07:50

    prevad un milion de dieseluri importate in romania ... daca nu reusesc sa le ia prima data polonezii, chehii, slovacii, ungurii, samd ...

  • LR, vineri, 23.10.2015 09:07

    @eee Nu te contrazic. Dar, dacă ne facem griji în legătură cu protecția mediului de la noi, ar trebui să scoatem din circulație fumigenele vechi. Chiar dacă nu par să fie multe, e de ajuns să stai în spatele unui autovehicul care scoate fum gros pe țeavă. Dar cel mai rău lucru ce afectează mediul este nepăsarea cu care se taie pădurile. Zone forestiere dispar alarmant de repede iar autoritățile dorm în izmene. Banul este stăpân deplin.

  • @LR, vineri, 23.10.2015 09:48

    GARAGARA!!! Daca romanii chiar si-ar fi facut griji pentru protectia mediului nu s-ar fi permis raschetarea padurilor. Pentru protectia mediului mult mai eficient ar fi investirea banilor intr-un program de reimpadurire masiva decat scoaterea din circulatie a dieslitelor. Adevarul e ca din pacate nimanui nu-i pasa cu adevarat de mediu atunci cand il atinge la buzunar0.

  • IPOCRIZIA VW, joi, 07.04.2016 13:44

    Articol din 2010 : "As we reported months ago, VW is skeptical about the short-term possibility of widespread EV adoption (....) So why the reticence on VW's part? It may have something to do with the company's dominance in the clean diesel market. (...) Tim Ellis, VW of America's President of Marketing says, diesel is an excellent interim technology between gasoline and electric vehicles. It makes sense for VW to stick with what it knows" sursa:fastcompany.com