Emisiile medii de CO2 ale mașinilor noi au crescut ușor în 2017 la 118.5 g/km. Scăderea vânzărilor de mașini diesel, principala explicație
Un raport oficial arată că mașinile noi comercializate în Europa în 2017 au avut emisii medii de dioxid de carbon de 118.5 g/km, în creștere ușoară față de anul 2016, ca urmare a scăderii vânzărilor de mașini diesel.
Scandalul Dieselgate are ca efect pe termen lung o scădere a vânzărilor de mașini diesel, sistem de propulsie responsabil în special pentru emisiile de oxid de azot (NOx).
Pe de altă parte, motoarele diesel emit o cantitate mai mică de dioxid de carbon comparativ cu unitățile pe benzină, iar acest lucru este confirmat și de un raport preliminar al Agenției Europene pentru Mediu pentru anul 2017.
Instituția a anunțat că emisiile medii de dioxid de carbon ale mașinilor noi vândute în Uniunea Europeană în 2017 au crescut ușor de la 118.1 la 118.5 grame pe kilometru. În acest context, atingerea pragului de 95 g/km, prevăzut pentru anul 2021, devine și mai dificilă.
Dintre cele 28 de state membre al UE, 17 au înregistrat un nivel de emisii mai ridicat decât în 2016, în timp ce România se află în "clubul" statelor în care emisiile au scăzut. Astfel, emisiile medii ale mașinilor noi vândute în România în 2017 au fost de 120.6 g/km, în scădere de la cele 122 g/km înregistrate în 2016. Chiar și așa, România are în continuare emisii mai mari decât media Uniunii Europene.
Datele oficiale arată că 53% dintre mașinile noi vândute în UE în 2017 au avut motor pe benzină, în timp ce cota de piață a propulsiei diesel a scăzut la 43%. De altfel, 2017 a devenit primul an de la startul monitorizărilor realizate de Angetia Europeană pentru Mediu când motoarele pe benzină au fost mai populare decât cele diesel. Singurele țări europene în care înmatriculările de mașini diesel au crescut comparativ cu 2016 au fost Italia (+0.6%) și Danemarca (+6.9%).
din seria sa ne incingem mai repede, totul e o mare cacealma