Măsuri fără precedent împotriva poluării: Parisul interzice circulaţia maşinilor mai vechi de 19 ani în zilele lucrătoare

Publicat joi, 02.06.2016 11:19 de Daniel Popescu

Maşinile construite înainte de 1997 nu vor mai avea dreptul să circule în Paris în zilele lucrătoare începând din 1 iulie. Din 2020, măsura se va aplica tuturor maşinilor mai vechi de 10 ani.

Parisul este una dintre metropolele Europei care se confrunta cu o poluare semnificativă, motiv pentru care autorităţile au încercat în repetate rânduri să adopte măsuri eficiente pentru diminuarea acesteia.

Printre măsuri s-au numărat interzicerea circulaţiei în zilele de weekend pentru anumite maşini, iar una dintre ultimele propuneri este interzicerea maşinilor pe 22 de bulevarde în prima duminică a fiecărei luni. Aceste propuneri au însă un rol limitat, motiv pentru care oficialităţile au adoptat o măsură mult mai drastică.

Astfel, începând din 1 iulie 2016, maşinile construite înainte de 1997 nu vor mai avea dreptul să circule în Paris în zilele lucrătoare între orele 08:00 - 20:00. Nerespectarea acestei interdicţii va atrage amenzi cuprinse înţe 35 - 450 de euro, iar proprietarii acestora vor putea conduce pe străzi doar pe timpul nopţii şi în zilele de weekend. Totuşi, interdicţia va afecta în acest moment doar 30.000 de vehicule înregistrate în Paris.

Tot de la 1 iulie, maşinile comercializate în Franţa vor fi grupate în 6 categorii în funcţie de gradul de poluare, iar şoferii vor primi stickere pe care să le lipsească pe parbriz. Interdicţia conducerii în zilele lucrătoare se va aplica doar în cazul maşinilor cu cea mai ridicată norma de poluare, şi anume cele fabricate înainte de 31 decembrie 1996.

Pe de altă parte, numărul şoferilor afectaţi de aceste măsuri va creşte semnificativ începând din 2020, când interdicţia va fi aplicată tuturor maşinilor construite înainte de 2010, adică a celor mai vechi de 10 ani la data intrării în vigoare a legii.

Via CityLab

  • mishazaitev, joi, 02.06.2016 12:27

    Ar fi interesant de aflat ce procent din numarul masinilor mai vechi de 1997 il reprezinta masinile de epoca. Ma gandesc ca acestea ar trebui excluse de la regula. Mi se pare stupid ca unui om sa-i fie interezis sa circule cu un 2CV, R4, sau R8 Gordini, doar pentru ca asa vrea tanti primarita cea ecologista. Farmecul strazilor pariziene il reprezinta si aparitia unor asemenea bijuterii, mai ales pe strazile din centru Parisului.

  • zen, joi, 02.06.2016 13:34

    Este o masura pt stimularea cumparari de masini noi nu neaparat pt reducerea poluarii. Un Corsa C benzina 2001 este E4 la fel ca un Focus diesel din 2010. Unde mai pui ca Fordul e si diesel... O lege corecta ar interzice masinile dupa norma de poluare nu dupa anul de fabricatie.

  • @Misha, joi, 02.06.2016 13:40

    Apreciez foarte mult comentariul tau. Ma gandesc, sper, ca masinile inregistrate ca vehicule istorice, nu vor fi interzise sa circule.

  • mishazaitev, joi, 02.06.2016 14:09

    @@Misha Multumesc. Problema este ca nu toate masinile despre care vorbeam sunt inregistrate ca masini de epoca. Vezi cate-o domnisoara conducand cate un 2CV sau un R4 (modelele astea s-au fabricat pana in anii '80), gandul iti zboara instant la pitipoancele de Dambovita care nu mai stiu ce hardughii sa-ti cumperi si ti-e mai mare dragul sa le privesti. Mai vezi cate un domn distins care coboara dintr-un DS venerabil in fata unei cladiri vechi de pe langa Domul Invalizllor si te intrebi cum nu si-a vandut el apartamentul pe care al fi luat binisor un milion de euro, sa se mute in Marne la Vallee si sa-si cumpere un X5. Da, ceea ce fac francezii la ei in tara e treaba lor. Insa ar fi de dorit sa nu afecteze farmecul unui Paris si asa din ce in ce mai lipsit de parizieni.

  • lorinczi.thomas, joi, 02.06.2016 17:04

    sa vezi imbulzeala la credite. Afacere, doar ce naiba. ------------------------ Nu stiu cum stau la capitolul semaforizari si sincronizarea lor, poate le-ar putea imbunatati, habar n-am Daca toti am opri motorul daca stim ca semaforul dureaza mai mult de 10 sec (cred) nu am mai polua atat si am si economisi benzina (chiar daca putin)

  • rov, joi, 02.06.2016 18:38

    in tarile astea cu gandire firava se dau legi peste noapte si pe urma se analizeaza...Apropo, in rRomania de peste 10 ani se impoziteaza masinile NU dupa valoare, NU dupa Cai Putere si/sau norma de poluare... si dupa capacitatea cilindrica, exact cu am lua impozite oamenilor dupa greutatea corporala...

  • Seat, vineri, 03.06.2016 02:41

    e bine. se simte cand trece o masina din anii 90 pe strada. totusi, sa intrezica dieselurile care nu au filtru. sau sa-i trimita la upgrade de filtru la care se poate. decat sa ia impozite la oameni mai bine sa-i oblige sa-si instaleze cele mai bune filtre posibile. apropo, de ce nu fac precum altii sa vanda numai combustibil premium in zona parisului?

  • xxx, vineri, 03.06.2016 09:48

    @mishazaitev mașinile de care vorbești sunt folosite in week-end sau seara. Francezii sunt "zgârciți" când este vorba de cumpărat o mașină, atât timp cat funcționează si nu costa foarte mult întreținerea nu-si cumpăra alta. Cred mai mult ca vor sa stimuleze folosirea mijloacelor de transport in comun, chiar au o rețea bine dezvoltata in Paris

  • mishazaitev, vineri, 03.06.2016 11:01

    @xxx Aiurea! Eu am cunoscut oameni care foloseau masinii de genul celor pe care le-am dat ca exemplu in viata de zi cu zi. Si atata vreme cat doar 30 000 de masini ar urma sa suporte rigorile legii, nu stiu daca se poate trage concluzia ca francezii sunt zgarciti. De acord cu reteaua de transport in comun din Paris. Este extrem de bine pusa la punct. Insa, vezi tu, in cazul amplificarii risului unor atentate teroriste, folosirea ei, devine din ce in ce mai riscanta.

  • ha, sâmbătă, 04.06.2016 09:36

    frate cel putin au lanificat cu 4 ani inainte...faci pariu ca la noi o sa se dea o lege de asta de pe azi pe miine?

  • xxx, duminică, 05.06.2016 20:44

    @mishazaitev de 3 saptamani sunt in Meudon la Foret 10km de Paris, sa vezi cate Clio 1, P 105, R19, Megan 1.... sunt in zona. Este un cartier mediu dpdv al calitatii vieti.

  • eu, luni, 06.06.2016 10:39

    Prin paris si orasele mari din europa vestica se circula mult in oras cu masini foarte vechi, cam asa e stilul lor, masina clasa mica foarte veche de plimbat prin oras, si masina mai noua pentru deplasari la drum lung.