Renault, Peugeot şi Citroen, brandurile auto cu cele mai mici emisii de CO2. BMW, Audi şi Mercedes, la coada clasamentului
Jato Dynamics a publicat un clasament al brandurilor auto cu cele mai mici emisii. Media cea mai mică e înregistrată de Renault, urmat de conaţionalii Peugeot şi Citroen. În clasamentul ţărilor, cea mai mică medie a emisiilor de CO2 a avut-o Olanda. România ieşit pe locul 14 din 23.
Într-o cursă continuă a înarmării cu cele mai eficiente motoare, un bilanţ anual al celor mai eficienţi constructori auto din lume nu poate decât să răsplătească eforturile celor care se străduiesc cel mai mult.
Jato Dynamics a dat publicităţii un raport anual cu media emisiilor celor mai vândute 20 de branduri auto, precum şi media emisiilor în fiecare ţară europeană. România este şi ea prezentă în clasament.
Renault, lider pentru al doilea an consecutiv
Toţi constructorii auto se străduiesc să lanseze versiuni economice ale modelelor de serie tocmai pentru a reduce media emisiilor la nivelul întregii companii. Se pare că Renault are cea mai eficientă filosofie de acest tip, bazându-se foarte mult pe gama sa de vehicule electrice, care trage în jos media emisiilor, atingând şi anul acesta o valoare record de 108.4 g/km, cea mai mică valoare din clasamentul Jato.
Este pentru al doilea an consecutiv când Renault are cea mai mică medie a emisiilor dintre cei 20 de constructori analizaţi. Comparativ cu 2013, media a scăzut cu 1.8 g/km. Totul se datorează creşterii vânzărilor lui Renault Zoe, modelul electric al francezilor fiind livrat în 11.000 de unităţi. O contribuţie importantă au avut-o şi motoarele 0.9 TCe pe benzină şi 1.5 dCi, regăsite deja pe majoritatea modelelor din gamă.
Podium monopolizat de francezi
Podiumul Jato a fost completat de alţi doi constructori francezi. Este vorba despre Peugeot pe locul doi şi Citroen pe locul trei, adică Grupul PSA: Peugeot a afişat o valoare medie de 109.4 g/km graţie modelelor 108, 208 şi 308, în vreme ce Citroen s-a oprit la 111.4 g/km graţie lui C1 şi lui C4 Cactus. Acesta din urmă a înregistrat o medie de 96.9 g/km.
Toyota a căzut un loc faţă de clasamentul din 2013, pe poziţia a patra. Japonezii au avut o gamă cu emisii medii de 112.5 g/km. Versiunile hibride, care au totalizat două treimi din vânzările lui Auris şi o treime din cele ale lui Yaris, şi-au spus cuvântul.
Nissan a avut cea mai importantă evoluţie, situându-se pe locul al cincilea, cu 15.4 g/km mai puţin faţă de valoarea din 2013. Şi ca să încheiem socotelile cu Alianţa Renault-Nissan, trebuie să amintim şi despre dacia. Constructorul român s-a poziţionat pe locul 12 din 20, cu o medie a emisiilor de 125.8 g/km. Este o îmbunătăţire cu 1.3 g/km, faţă de anul 2013. Cu toate acestea, constructorul român a căzut trei poziţii în clasamentul Jato, faţă de anul trecut.
Poziţie | Marcă | Media emisiilor în 2014 |
Media emisiilor în 2013 |
Diferenţa | Poziţia în 2013 |
1 | Renault | 108.4 | 110.1 | -1.8 | 1 |
2 | Peugeot | 109.4 | 114.8 | -5.4 | 2 |
3 | Citroen | 111.4 | 116.3 | -4.8 | 4 |
4 | Toyota | 112.5 | 115.9 | -3.3 | 3 |
5 | Nissan | 113.8 | 129.2 | -15.4 | 12 |
6 | Seat | 117.3 | 118.8 | -1.5 | 6 |
7 | Fiat | 117.3 | 118.1 | -0.8 | 5 |
8 | Skoda | 121.5 | 125.3 | -3.8 | 8 |
9 | Ford | 121.7 | 122 | -0.3 | 7 |
10 | Volkswagen | 123.3 | 127.8 | -4.5 | 11 |
11 | Suzuki | 124.4 | 127.1 | -2.7 | 10 |
12 | Dacia | 125.8 | 127.1 | -1.3 | 9 |
13 | Volvo | 126.2 | 132 | -5.8 | 17 |
14 | Mazda | 128.9 | 135 | -6.1 | - |
15 | Hyundai | 129.7 | 129.7 | 0 | 15 |
16 | Opel/Vauxhall | 130.3 | 132 | -1.7 | 16 |
17 | Kia | 130.9 | 129.5 | 1.4 | 14 |
18 | Audi | 132.4 | 135 | -2.6 | 18 |
19 | BMW | 133.2 | 135.7 | -2.4 | 19 |
20 | Mercedes | 133.5 | 139.4 | -5.9 | 20 |
Codaşii clasamentului: triada Audi, BMW şi Mercedes
Codaşii clasamentului au fost Audi, BMW şi Mercedes, cu cele mai mari medii de emisii dintre cele 20 de branduri analizate. Este oarecum normal, având în vedere că dispun de maşini cu motoare puternice, iar segmentul modelelor electrice şi hibride abia începe să prindă contur.
De apreciat totuşi că BMW X3 a contribuit alături de Honda CR-V la reducerea mediei segmentului SUV-urilor în Europa cu 6.4 g/km, până la 152.1 g/km.
Olanda este ţara cu media celor mai mici emisii
Dacă ne îndreptăm atenţia asupra ţărilor cu cele mai bune medii de emisii CO2, vom găsi pe primele poziţii ale clasamentului, după cum era de aşteptat, o ţară nordică. Este vorba despre Norvegia, care simte beneficiile încurajării achizişiei de maşini electrice. Emisiile au scăzut cu 12.8 g/km faţă de 2013 şi acum vehiculele cu zero emisii au o cotă de piaţă de 12.4%, în condiţiile în care, la nivel european, cota acestor maşini este de numai 0.45%.
Liderul acestui clasament a fost însă Olanda, care a încurajat achiziţia de maşini cu emisii reduse şi a obţinut o medie de 106.8 g/km. Pe locurile doi şi trei s-au situat Grecia şi Portugalia, şi ele cu emisii sub 110 g/km.
România a fost prezentă şi ea în topul ţărilor care şi-au redus media emisiilor în 2014. Comparativ cu 2013, acestea au scăzut cu 2.9 g/km, atingând o valoare de 126.3 g/km. Ţara noastră s-a clasat mai bine decât Germania, Elveţia, Suedia şi Polonia.
Poziţia | Ţara | Media emisiilor CO2 în 2014 |
Media emisiilor CO2 în 2013 |
Diferenţa |
1 | Olanda | 106.8 | 108.9 | -2.1 |
2 | Grecia | 107.3 | 111.3 | -4 |
3 | Portugalia | 108.6 | 111.7 | -3 |
4 | Norvegia | 110.4 | 123.2 | -12.8 |
5 | Danemarca | 110.8 | 113.4 | -2.6 |
6 | Franţa | 113.9 | 117 | -3.1 |
7 | Croaţia | 115.7 | 125.4 | -9.7 |
8 | Irlanda | 116.9 | 120.4 | -3.6 |
9 | Italia | 117.9 | 120.7 | -2.8 |
10 | Spania | 118.7 | 122.2 | -3.6 |
11 | Slovenia | 120.8 | 125.3 | -4.5 |
12 | Belgia | 121.1 | 123.7 | -2.6 |
- | Media europeană | 123.3 | 126.8 | -3.5 |
13 | Marea Britanie | 124.6 | 128.1 | -3.6 |
14 | România | 126.3 | 129.2 | -2.9 |
15 | Austria | 127.4 | 130.5 | -3.1 |
16 | Finlanda | 128.2 | 132.8 | -4.6 |
17 | Suedia | 130.8 | 135.1 | -4.4 |
18 | Slovacia | 131.1 | 133.2 | -2.2 |
19 | Cehia | 131.2 | 135.1 | -3.9 |
20 | Ungaria | 131.5 | 133.8 | -2.3 |
21 | Germania | 131.9 | 135.8 | -3.9 |
22 | Polonia | 132.7 | 136.1 | -3.4 |
23 | Elveţia | 141.5 | 144.6 | -3.1 |
Pai e normal, ca produc modele cu motoare mici si consum mic. Nu puteti compara un RS6 cu un cotet de twingo 1.0sce, normal ca brandurile de lux au mai multe emisii per ansamblu.